Rij nu 3 jaar Kia Spotage aanschaf € 34.000,wil nu inruilen krijg nog € 11.000 afschrijving € 22.900 is dit redelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.7K

Antwoorden (8)

Dat is vrij weinig. Maar is afhankelijk van km stand. Op deze site vonden ze na 4-5 jaar en 75000 km een waarde van 23.700 naar 10900, dus ruim 50% daling in 4-5 jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet toch rekening houden met een afschrijving van 15 a 20% per jaar, dus het kan wel kloppen.

Een gemiddelde KIA sportage na 3 jaar komt rond de 15.000 uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt volledig aan het aantal kilometers en de staat van de auto. Kia is ook niet echt een waardevast merk. Maar zo'n daling in zo'n korte tijd, dan verwacht je toch al snel >100k kilometers (bij benzine) en behoorlijk aanwezige gebruikssporen, krassen, misschien lichte schade en behoorlijk veel onderhoud...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
effe 2020 bellen ? met kenteken daar staan ook de afschrijving bij volgens zeggen
13 jaar geleden
Heeel pijnlijk, maar als je zo rondkijkt, is dit zo ongeveer de prijs , misschien bij particulier/particulier verkoop iets meer te krijgen? Maar volgend jaar is hij weer ongeveer € 2000,- minder waard. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb me wel eens laten vertellen dat de vuistregel is dat je jaar 1 30% van de nieuwwaarde afschrijft, jaar 2 40% etc.
Bij onderstaande bron kun je het ook berekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt als redelijk bedrag. grotere auto's en zeker onbekende SUV's schrijven zeer snel af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is erg weinig voor verkoop maar voor inkoop met inruil best normaal.
Probeer toch eerst je auto zelf te verkopen op marktplaats of zo. Daarna koop je gewoon wat je wilt.