Is een autoradio zonder frontje een reden voor inbrekers om in te breken?

Hoe zien ze of het een dure autoradio is. En hoe weten ze of het frontje wel of niet in de auto ligt?
Of is een frontje niet nodig voor ze, frontjes zijn heel duur begrijp ik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1K

Het beste antwoord

Ik ben werkzaam bij een schade herstel bedrijf, maar maak nog maar zelden mee dat auto's worden opengebroken voor een autoradio. Wel de modellen met een LCD scherm of ingebouwde navigatie systemen, ook de losse navigatie systemen zijn bijzonder in trek. Laat daarom ook geen navigatie houder of een aansluitsnoer zichtbaar in de auto achter. Want het geeft vaak aan dat de rest onder een stoel kan liggen.
Wat betreft een radio / CD speler zonder frontje hoef je niet zorgen om te maken, veel radio's werken ook niet met zonder het standaard frontje erbij. Deze zijn vaak op elkaar ingesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ja hoor de echte weten precies wat voor radio het is en als ze die nodig hebben nemenze hem mee met of zonder frontje

mijn zus heeft dit gehad en had frontje in het dashboardkastje gelegd en het kastje op slot gedaan
ze hebben heel het dashboard vernield om het frontje te pakken te krijgen
en ze konden niet weten of het frontje in de auto lag en toch hebben ze de raam ingeslagen om bij de radio te komen waar op dat moment geen frontje opzat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal. Ze weten toch wel dat het frontje (en TomTom e.d.) onder de stoel liggen. Ook weten ze precies of het om bv. een Kenwood of Marquant radio gaat, zelfs als er geen frontje op zit.
+1
nja een radio zonder frontje heb je geen flikker aan hoe duur ie ook is... bewaar je je frontje ook in de autio doe dat dan alleen als je zeker weet dat niemand kijkt... maar een frontje is toch klein genoeg om in je tas te stoppen... hoe duur frontjes ijn heb ik nie p gezocht maar ben jij zelf slim genoeg voor ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Helaas wil deze website geld van je als je wilt lezen hoe je dat moet maken.
Zonder frontje is een autoradio niet interessant voor autokrakers.

De meeste autokrakers zijn junks, die snel geld willen verdienen en de radio zo snel mogelijk weer op straat willen doorverkopen. Een autoradio doet op straat niet meer dan een paar tientjes, vaak zelfs nog minder. Zonder frontje krijgen ze er helemaal weinig, tot niks voor. Wekt dus niet hun interesse.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
inbrekers in auto's hebben overal een reden voor..
het is niet alleen de radio die interesant is het is vaak ook een tomtom of cd's die in de auto vaak zichtbaar blijven liggen, zelfs hebben ze mijn raam eens doorgeslagen voor een goudkleurige aansteker die in een bakje lag
de schade was groter dan de waarde van de aansteker en dat is het vervelendste eraan ze maken alles kapot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat veel inbrekers er op gokken dat het frontje of in het dashboardkastje, of onder een stoel ligt. Zo niet, pech gehad, dan proberen ze de volgende. Net zoals inbrekers in huis ook weten wat de top5 van "veilige verbergplaatsten"is
13 jaar geleden
een reden of een uitdaging, feit is dat ongeveer 3/4 van de mensen het frontje in de auto laat liggen. Kans is groot dat je dus een complete set uit de auto weet te halen, idem dito met navigatieapparatuur. Zie je een zuignapsteun dan ligt het apparaat nu eenmaal vaak ook nog in de auto.