Multiriem (v-snaar) laten vervangen, nu piept hij erg bij het wegrijden, na 2 km houdt het ineens op. Wat is dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
16.2K

Antwoorden (7)

Dat betekent dat je meteen terug moet gaan naar de garage. Of de snaar heeft de verkeerde spanning, of er is een verkeerde snaar geplaatst. Deze gaat niet lang mee als je ermee doorrijdt.
escape
13 jaar geleden
Hoi,
Het piepen van de snaar word veroorzaakt door het slippen van de snaar, en dit betekent dat de snaar niet goed gespannen is.

Je kan dit zelf goed controleren, als je de snaar op het langste stuk 1 cm kan induwen staat hij goed gespannen.

Ik zag je reactie dat je was teruggegaan naar de garage en dat de spanning goed was ....
Ik denk dat er een Imitatie-snaar gemonteerd is

Dus ff naar de garage terug, en vragen om een goede V-snaar

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan wel zo zijn, maar ik had vorig jaar een snaar bij een Cinquecento vervangen door een Gates-riem, en dezelfde problemen als deze vraag.
Toen een riem bij de fiat gekocht en het probleem was verholpen
Als de spanning goed is ,zoals je hebt laten controleren.
Dan kan het inderdaad nieuwigheid zijn.
Pak even een kaars,en terwijl de motor loopt,hou deze even tegen de v snaar aan.
Het piepen verdwijnt.
En de meeste garages doen dit ook zo.
Mocht het piepen na een paar dagen weer terug komen,dan moet je toch eens aan vervanging denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de spanning van de V-snaar goed is EN de juiste maat heeft kun je er als huis-tuin-en-keukenmiddeltje wat handzeep op smeren, dan houdt het piepen op. Let op dat je hiermee het probleem oplost, en niet de oorzaak!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als snaar is vervangen zou ik terug gaan naar garage, laat hun de trucjes maar uitvoeren om de piep eruit te halen. Omdat er meerdere dingen niet in orde kunnen zijn zou ik er niet te lang mee doorrijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongens, jongens, een nieuwe passende originele V-snaar.... , die hoort NIET te piepen (punt). Dit herstel je niet met lapmiddeltjes. DIRECT terug naar de garage en goed laten herstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is onduidelijkheid over of het een multiriem of een V snaar is ? Een V snaar drijft de verschillende componenten aan met zijn flanken (zijkanten , de hoeken) , en als er een poelie bij zit waarvan de zijkanten te ver zijn afgesleten , dan zal een V snaar te diep in die poelie gaan liggen en alleen met de smalle onderkant aandrijven , met een grote kans op slip ! Wat ook kan is een verkeerde V snaar , een verkeerde te losse spanning , of hij is met te vettige handen monteert . Ook kan hij een lekkende waterpomp aandrijven waardoor er koelvloeistof op de snaar komt , of zelfs een stroef lopend lager waardoor hij slipt . Bij een multiriem geld eigenlijk het zelfde , maar daar kan een defecte spanrol nog een boosdoener zijn !