Tweebaans rotonde: Is het verplicht de binnenste baan te nemen als je half of driekwart rond gaat?

Naar mijn idee blijven de meeste mensen in de buitenste baan rijden. Terwijl voor de doorstroming het juist handig is als men de binnenste baan neemt, vandaar dat ik me afvroeg of het verplicht is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.7K

Het beste antwoord

Hangt van de pijlen op de rijbanen af. Als de pijlen op de rechtse rijbaan aangeven dat je zowel rechtdoor als rechtsaf mag gaan, dan mag je de rechter rijbaan gebruiken, ook al ga je half of driekwart rond. Staat er helemaal niks qua pijlen aangegeven, dan mag het sowieso.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar is het verplicht de binnen baan te nemen, als er geen pijlen staan?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
nee, als er geen pijlen staan is dat niet verplicht.

Andere antwoorden (1)

Volgens mij niet bij halfrond en wel bij driekwart, tenminste, dat is zoals ik het geleerd heb, werkt ook het beste, ik wou dat iedereen dat nou eens snapte :-(

Toegevoegd na 3 minuten:
Onderstaande site maakt alles duidelijk.