De snelheid die ook op de weg ervoor en erna geldt maar dat is vaak te hard om veilig rond te gaan dus dat is niet de meest veilige snelheid natuurlijk.

Er is geen andere maximum snelheid op een rotonde dan op de weg ervoor/erna tenzij dat aangegeven is (heb ik nog nooit gezien).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Overal in NL geldt dat de max snelheid gelijk is aan de snelheid tot waarbij het nog veilig is; en dat dan weer gemaximeerd tot de lokaal geldende officiële max snelheid.
Op een rotonde zal normaliter de max nog veilige snelheid dan bepalend zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste rotondes in de bebouwde kom kun je echt niet met 50 km per uur berijden Poet.... dat doet men vaak al niet omdat je eerst afremt dus je komt niet aan die hoge snelheid. De max snelheid op een rotonde (dus wat je MAG rijden) verschilt dus niet met de weg ervoor of erna tenzij er borden staan (voor of na de rotonde).
Meestal 50 km/ph maal niet uit of je op twee wielen door de bocht rijdt