Wat is de hoogste snelheid die je legaal mag rijden, ter wereld, op de openbare weg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.4K

Het beste antwoord

Ha, die Anna;

Zoals gezegd geldt in Duitschland op een deel van de Autobahnen enkel een adviessnelheid van 130km/h. Als je echter bij een ongeluk betrokken raakt op zo'n gedeelte kan het aantonen van een hogere snelheid gevolgen hebben voor aansprakelijkheid en schuldvraag. In tegenstelling tot eerder gezegd zijn de boetes bij snelheidsovertredingen bij onze buren een stuk lager dan in ons land, maar kunnen wel strafpunten worden genoteerd. Echt ongelimiteerde wegen vind je verder op het Isle of Man, waar ook jaarlijks de Tourist Trophy voor motoren wordt verreden: buiten de bebouwde kom geldt daar geen alghele maximum snelheid. Echt iets voor waaghalzen, want snelwegen met gescheiden rijbanen liggen er niet of nauwelijks. Ten slotte zijn er een paar staten in Amerika waar geen formele maximum snelheid voor highways en freeways is bepaald, maar dit gewoon aan het oordeel van de Higway Patrol wordt overgelaten. Lekker willekeurig dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In Duitsland op de snelweg mag je zo hard je kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom een min?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel. Alleen op bepaalde plekken mag je niet meer hard zoals je zelf wilt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist, Steef is mij alweer voor. Op een aantal wegen mag dit nog! Laat ik daar nou vlak bij wonen. YEAH. haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou vreemd zijn als ik dat niet weet :-) ik rij bijna dagelijks in Duitsland! Zolang er geen snelheidsbeperking is mag je op de snelweg zo snel als je wilt. Dat zeggen ook de borden als je de grens overgaat, voor de snelweg staat er enkel een adviessnelheid van 130 km.pu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Op de Duitse Autobahn geldt alleen een adviessnelheid van 130 km/h, op het merendeel van de Autobahnen gelden gewoon bindende snelheidslimieten. Dit is onder meer afhankelijk van nabijheid van bebouwing, natuur en verkeersintensiteit" http://nl.wikipedia.org/wiki/Autosnelweg
----------------------------------------------------
dat ook weer opgelost. hihi
De snelheid die op de borden staat. Alleen in Duitsland mag je op stukken waar geen snelheidsbeperking geldt zo hard als je kunt/durft/wilt. Er geldt in Duitsland wel een snelheidsadvies van 130 km/h Als er een snelheidsbeperking aangegeven staat en je wordt gepakt met een te hoge snelheid is de boete ook hoger dan in NL.
Voor alles geldt: Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij gelden op het eiland Man (nog) geen snelheidsbeperkingen op de provinciale wegen , tenzij anders aangegeven , In bebouwde kom , de dorpen daartegen wel ! In principe zou je hem daar nog legaal een flinke peer mogen geven >
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Duitse Autobahn op veel stukken: snelheid onbeperkt, maar daar heb je alleen snelweg...lange rechte stukken.

- Isle of Man (eiland tussen Engeland en Frankrijk met aparte wetten/regels): snelheid BUITEN de dorpjes en steden is onbeperkt. In de bewoonde gebieden is er wel een maximum snelheid.

Toegevoegd na 52 minuten:
Sorry, Isle of man ligt tussen Engeland en Ierland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo snel als de auto kan ,in Duitsland is er geen algemeen geldende maximum snelheid wel een adviessnelheid van 130 km/u op de autobahn