Is simpele verf uit een spuitbus goed genoeg om roest te voorkomen?

Mijn auto heeft nogal wat lakschade. Niet ernstig, en cosmetisch gezien boeit het helemaal niks (oud barrel, is me allemaal prima), maar het zou zonde zijn als'ie door roest als dat makkelijk te voorkomen is. Ik heb een simpele spuitbus met rode verf. Doen? Of investeren in iets speciaals? Of lekker laten voor wat het is?

't Is een rode peugeot 205 uit '93.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

ik zou het een beetje opschuren en dan behandelen met metaalverf
als dat in de spuitbus zit die je hebt is dit prima
maar denk wel het ziet er niet mooi uit maar helpt wel tegen roest
of je smeert er ijzermenie op dat werkt ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Ik zocht de simpelste methode, geen hele investering meer voor het oude beesie. Dit klinkt goed. Ga ik doen! Dank je wel en Beste Antwoord!!

Andere antwoorden (5)

Als de verf wil houden kan je beter eerst een primer erop zetten.
Eerst wat opschuren zeker roest, dan een metaal-primer (ijzermenie), licht opschuren en daarna spuiten.
Dat moet de roest nog wel een tijdje op afstand houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hamerslag gebruiken, dat is daar speciaal voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er al roest op zit,dit eerst even bewerken met een roestomvormer, anders afschuren, primer erop en overspuiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het enkel je plaatwerk betreft als een spatbord hoef je er niks aan te doen. Anders kan je beter schuren, behandelen met roestwerende middelen (owatrol) en dan spuiten of met de kwast erover.
Misschien haal je van de sloop zo een vervangend deel, er zijn immers genoeg 205'jes op sloperijen te vinden. Maar als het je niks boeit, dan is het zonde van het geld en de moeite!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de roest niet van binnenuit komt ( want dan wordt het nieuwe stukken inlassen ) kun je de roest goed weg schuren , ontvetten , in de primer zetten , dan witte grondlak , licht opschuren waterproof , stofvrij maken , rondom afplakken , en spuiten met rode lak op kleurcode van de auto in 2 a 3 lagen ! Mag niet zo als nu te heet zijn , dus niet in felle zon ! succes .