Transportkosten voor een levering van een PC bedragen 20 euro voor in totaal 94 km. Is dit duur of kan ik dan best zelf naar die winkel rijden?

Heen: 47 km
Terug: 47 km

Ze rekenen in totaal 20 euro aan om de pc te komen leveren. Ik kan ook zelf naar die winkel rijden (dus 94 km heen en terug bij elkaar geteld). Ga ik dan meer of minder aan brandstof gebruiken? (ik rijd met diesel wagen jetta)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ha, die Vandaag;

Omgerekend mag je auto je dan niet meer kosten dan 21ct/km. Even ervan uitgaande dat je wegenbelasting en verzekering niet meerekent omdat je die anders toch ook betaalt kun je er misschien een eurootje of vijf mee verdienen, maar dan moet je al gratis kunnen parkeren. En geen prent krijgen onderweg. Of pech. En dan kost het je ook al gauw twee tot drie uur. Tenzij je die rit kunt combineren met andere afspraken of boodschappen zou ik die PC lekker thuis laten bezorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

94km bij 16km/liter is 6 liter Diesel. Dit kost je pak m beet 1,18 de liter; 7,08 euro.

Vergeet alleen niet: Jouw tijd, en je slijtage aan de auto zijn ook geld.

Directe kosten: Zelf rijden. Als tijd & auto onderhoud voor jou niets kosten: Ook. Anders: Jouw tijd is veel meer waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alleen de diesel rekent, ben je wel goedkoper uit. Ik zou denken; heb je zin in een ritje, wil je de pc snel hebben en zeker weten dat je het juiste geleverd krijgt, ga dan de pc halen.

Vind je vrije tijd belangrijk en autorijden niet leuk, laat hem dan bezorgen. Irritant is dan vaak dat je thuis moet zijn (logisch) en ze alleen kunnen zeggen of ze in de ochtend of middag komen.

Ik zou m halen.
paulus811
13 jaar geleden
Bezorgen lijkt mij het beste , als je bedenkt dat werktijd , benzinekosten ,en eventuele beschadigingen tijdens transport ,niet jouw probleem zijn ! Wat wil je nog meer voor twintig euro.
13 jaar geleden
Als je hem zelf gaat halen , ben je incl . benzine en eventuele parkeer kosten tot iets meer dan de helft kwijt denk ik . Je zult er ongeveer 6 tot 7 euro op verdienen ! Je bent dan voor die 6-7 euro 4 uur tijd kwijt , als je dat er voor over hebt , doen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sowieso is het goedkoper.

Daarnaast zou ik een pc niet snel laten bezorgen.
Je wilt niet weten hoe er soms met pakjes omgegaan wordt door bezorgers.