Wat moet je doen als er in je kentekenbewijs staat dat je auto zwart is, terwijl hij blauw is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.2K

Het beste antwoord

Hoi Gracht,
Hier moet je niks aan doen, ik had laatst een mazda, zwart metallic en op kenteken stond blauw
In de zon zat er wel een blauwige gloed op

Midnight blue word dit genoemd

Als je auto echt felblauw is en zwart op het kenteken, dan moet je het aanpassen bij de RDW.
Maak je er niet teveel zorgen over, ik ben zelf autospuiter van beroep en ik zie soms vreemde kleurbenamingen

Midnight bleu word dus vaak als zwart gezien
Casablancaweiss valt weer onder beige
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan moet je dat melden bij de RWD. Hieraan zijn geen kosten verbonden, tenzij je het nalaat en een ijverige agent een bekeuring uitschrijft.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel natuurlijk RDW, Rijksdienst voor wegverkeer. Zij kunnen een nieuw kentekenbewijs opsturen met de huidige kleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de link staat van niet, maar ik heb er geen ervaring mee.
Je zult ervoor moeten zorgen dat de auto de kleur krijgt zoals vermeld op het kenteken. Een enthousiaste oranje fan heeft onlangs zijn auto oranje geverfd. Dat mocht ook niet en moet hersteld of aangepast worden op het kenteken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoeft niets te doen
ik heb een blauwe auto gehad en op het kenteken stond groen
ik bellen met de rdw en vragen wat ik eraan moest doen

was helemaal geen probleem was het antwoord want als je je autodeur of motorkap in elkaar rijdt en je zet er een totaal andere kleur op als dat je auto is hoef je daar geen melding van te maken en er wordt niet op bekeurd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een schriftelijk bewijs gekregen van de rdw voor als ik aangehouden werdt
ik ga zoeken of ik die nog heb
Toevallig laatst in de krant gelezen dat een Oranjesupporter zijn auto voor het WK oranje had laten spuiten en daarvoor een prent kreeg. Reden: de kleur van de auto klopte niet meer met de kleur die op het kentekenbewijs vermeld stond. Net als bv. chassisnummer, cilinderinhoud en soort brandstof is de kleur één van de vaste gegevens van de auto en mag dus niet gewijzigd worden. Tenzij je het binnen 2 weken doorgeeft aan de RDW zodat je kentekenbewijs aangepast kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het kenteken zal het goed staan , controleren of de wagen niet is overgespoten . Dat kun je het beste zien rond de rammen ,- binnenkant motorklep ,- onder de matten , bekleding ,- kleurcode op het chassis plaatje . Dan contact op nemen met RDW , i.v.m . wat te doen , indien nodig .