Welke velgmaat past er op een huyndai H200 uit 2005?

ik heb een set velgen nodig voor mijn bus uit 2005, maar kom er niet achter welke de juiste steek maat is en welke naaf dikte.....wie weet het?
groeten en bedankt! Erik

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (1)

Ha, die Gast21303;

Een aantal van de maten die je wilt weten staan meestal ergens in het wiel ingeslagen, meestal in het hart en niet in de velg. Hier vind je waarschijnlijk de breedte en hoogte (7jx16 in inches bijvoorbeeld) en de ET-waarde in mm's.. Die staat voor de inpersdiepte en bepaalt hoever het wiel naar binnen of buiten uitsteekt. De steek (4x108 bv.) is het aantal bout- of moergaten als eerste getal en de diameter van de cirkel die deze samen beschrijven in mm's de tweede, maar dat getal vind je volgens mij niet op het wiel terug. Ook de maat van het naafgat wordt volgens mij nooit vermeld. Misschien kun je deze info het best via de dealer of een forum van eigenaren opsporen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Net gevonden dat de steek bij een H200 114,3mm zou zijn. Waarschijnlijk met vijf gaten. Ik weet overigens niet of er verschil is in draagkracht tussen wielen voor bestelwagens en busjes en die van personenauto's. Let er dus op dat ze niet alleen passen, maar ook sterk genoeg zijn. Dit geldt ook voor de draagkracht van de banden: niet alles wat past is daarom ook geschikt.