Hoeveel inch velgen kunnen onder mijn Polo?

Ik heb een Polo uit 1997 (6N) waar op het moment 13 inch wielen onder zitten. Ik ben van plan om over een tijdje lichtmetalen velgen eronder te laten zetten, maar het liefst wel meer dan 13 inch.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
4.3K

Antwoorden (2)

Ik heb die Polo destijds ook gehad en heb er 16inch wielen onder laten zetten en dat ging prima. Nog voldoende comfort en de banden kosten niet de hoofdprijs. 17 inch zou ik afraden, nog afgezien van het feit dat ik niet weet of dat past.
paulus811
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Aah super! En wat voor banden zitten er dan op? En heb je de computer ook bij laten werken? Aangezien de KM teller ook afhankelijk is van de grote van de banden.
paulus811
7 jaar geleden
De Polo is inmiddels 5 auto's en misschien wel 18 jaar geleden, ik weet niet meer welke bandenmaat erop zat maar als ik me goed herinner was het 185 breed. De hoogte weet ik echt niet meer, maar het zal ongetwijfeld platter zijn geweest dan de hoogte van jouw banden nu. Ik heb de km teller niet aan laten passen en geaccepteerd dat deze een beetje afwijkt. Dat doet bijna iedere teller.
jouw polo kan velgen hebben van 13 t/m 16inch.
hieronder de velgmaat icm de bandenmaat.

155/70R13
175/65R13
185/55R14
195/45R15
195/50R15
195/40R16
205/40R16