Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de defecte knop van mijn Fiesta kofferdeksel repareren?

dit is de auto waarmee ik rijd Ford Fiesta 2007 benzine 1,4l
Model 5BDBKA van 21/05/2007
de knop staat op het dashboard links van het stuur en als ik erop druk dan hoor ik wel een geluid maar moet dan toch de koffer ontsluiten met mijn autosleutel waardoor ik telkens de motor moet uitzetten; heel vervelend. is er misschien een zekering stuk?

TurfGraver
12 minuten geleden
Of actuator solenoid stuk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

De defecte knop van je Ford Fiesta kan verschillende oorzaken hebben. Het geluid dat je hoort, betekent meestal dat de knop wel werkt, maar dat er misschien een probleem is met het mechanisme van de kofferdeksel zelf.

Begin met het controleren van de zekering. Kijk in het instructieboekje van je auto waar de zekering voor de kofferdeksel zit en controleer of deze heel is. Vaak zijn er ook tips online beschikbaar over de juiste zekering en hoe je deze kunt vinden.

Als de zekering goed is, kan het probleem bij het sluitmechanisme zitten. Misschien zit er vuil of roest in dat mechanisme, of is er een kabeltje losgekomen. Probeer voorzichtig de toegang tot het mechanisme te krijgen en kijk of je iets kunt ontdekken.

Als je er niet uitkomt, kan het slim zijn om het naar een garage te brengen waar ze het probleem voor je kunnen oplossen.

Wie heeft soortgelijke problemen gehad met een Ford Fiesta? Welke oplossingen hebben jullie gevonden?
(Lees meer...)
een uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing