Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je controleren of autosleutel batterij leeg is?

Met dien verstande dat de autodeur dus niet open gaat bij indrukken maar ook dat elektronica van auto niet goed functioneert.
De vraag is dan is de batterij leeg of de elektronica van auto kapot.
Sleutel open maken kan natuurlijk ook maar ik zoek een makkelijkere manier om daar achter te komen.

10 maanden geleden
in: Auto's
TurfGraver
10 maanden geleden
Als de elektronica van auto niet goed functioneert heeft dat niets met je sleutel te maken.
crispy
10 maanden geleden
Het valt te testen door even een nieuwe batterij in je sleutel te zetten.
BonBonvanJohn
10 maanden geleden
Als de sleutel van mijn auto bijna leeg is weet ik dat doordat de richtingaanwijzer lampjes aanzienlijk sneller knipperen bij openen of sluiten van de auto. Zo weet je dat het bijna tijd is om de batterij te vervangen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Heel eenvoudig, gebruik de reservesleutel. Als je een beetje verstandig bent zorg je er voor dat van beide sleutels niet gelijktijdig de batterijen vervangen worden.
(Lees meer...)
jc54
10 maanden geleden
Er zijn een aantal veelvoorkomende signalen die erop wijzen dat de batterij van je autosleutel bijna leeg is:

De afstand waarop de sleutel werkt wordt steeds kleiner.

De auto reageert niet consistent op de knoppen van de sleutel.

Er verschijnt een waarschuwingsmelding op het dashboard van de auto.

Het lampje op de sleutel (indien aanwezig) brandt niet meer of zwakker dan normaal.
(Lees meer...)
fremar
10 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing