Mag je deze aanhanger trekken als je auto max ongeremd 550 kg mag trekken volgens kenteken?

Aanhanger is tot 750 kg enkelasser en ongeremd, volgens kenteken mag ik 550 kg ongeremd of 750 kg geremd trekken, aanhanger weegt ledig 170 kg en incl lading 525 kg, mag ik hiermee rijden? Of dien ik de aanhanger terug te keuren tot 550 kg?

2 maanden geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Mag gewoon, als je aanhanger het maximumgewicht van 550 kg niet overschrijdt kun je legaal trekken.
2 maanden geleden

Andere antwoorden (1)

dat zijn de stomme regels van Nederland, neen dat mag niet want je kan meer laden dan dat je mag trekken
2 maanden geleden
hoopke
2 maanden geleden
heb ook nog even nagekeken naar aanleiding van je antwoord maar het schijnt wel te mogen, maar als er wordt gecontroleerd dan dien je wel zeker te zijn dat het totaal gewicht dus van aanhanger en lading onder het max gewicht op kenteken staat, en dan mag de kogeldruk bij de auto geteld worden, in mijn geval ongeremd 550 kg betekent dus max 600 kg met een kogeldruk van min 51 kg