Mag je een niet snelle auto net veel vermogen verzekeren?

Ik ben 18 jaar en heb een auto op het oog een ford f100 uit 1970

Maar nu is het zo dat ik heb gelezen dat je een auto niet mag/kan verzekeren op een jonge leeftijd

Er stond dat een SNELLE auto met meer dan 136 pk 100kw niet verzekerd kan/mag geworden

Maar de ford die ik heb gezien heeft 180 pk 115 kw maar gaat niet snel 115 kmph hij heeft vooral veel kracht onderin om precies te zijn deze heeft dus wel vermogen maar geen snelheid

Nu is mijn vraag of ik deze kan of mag verzekeren en/of ik heb anders naar beneden kan tunen en dan met minder vermogen kan laten verzekeren

Met vriendelijke groet sepp

11 maanden geleden
in: Auto's
1.3K
tinus1969
11 maanden geleden
Trekt hij snel op? Gevaarlijker dan hoge topsnelheid.
Hoe dan ook, je hebt een concrete auto op het oog, dus je weet het kenteken. Bel een paar verzekeraars.
Utrecht
11 maanden geleden
https://www.goedkopeautoverzekering.nl/blog/snelle-auto-verzekeren-onder-de-24-jaar#:~:text=Hoeveel%20pk%2FkW%20je%20maximaal,oftewel%20136%20pk%20vermogen%20verzekeren.

Geef als eerste antwoord