Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik een auto(verzekering) op ander adres afsluiten?

Ik ga binnenkort mijn eerste eigen oude auto kopen. Deze komt op Terschelling te staan, terwijl ik zelf in Amsterdam woon. Ik zal er in rijden als ik daar ben. Als ik nu een autoverzekering afsluit op mijn adres, betaal ik een veel hogere premie dan wanneer ik zou wonen op Terschelling. Is er iemand in een soortgelijke situatie die andere oplossing weet? Alvast bedankt!
Dank voor je snelle antwoord: voor de duidelijkheid; ik wil niet oplichten- ik was meer nieuwsgierig of er uitzonderingen wanneer je auto op een andere plek dan je eigen woonplaats is en blijft. Ik begrijp ook dat dit een vrij ongebruikelijk verzoek is.

een jaar geleden
in: Auto's
1.8K
tinus1969
een jaar geleden
Bel je verzekeraar en leg de situatie uit.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

"Wat gebeurt er als je verkeerde adresgegevens invult?
Als je de verkeerde adresgegevens hebt ingevuld, kan dit bijvoorbeeld aan het licht komen als je schade claimt. Verzekeraars hebben toegang tot diverse systemen, waarin je juiste adresgegevens zijn opgenomen. Als de verzekeraar erachter komt dat je een onjuist adres hebt ingevuld, kan dit vervelende gevolgen hebben bij schade en/of toekomstige verzekeringsaanvragen. We adviseren daarom om altijd correcte gegevens in te vullen.

Ook kan een verzekeraar zien op wiens naam de auto geregistreerd staat, en op welk adres deze persoon woont. Klopt dit niet met het adres dat je opgeeft bij de verzekering, kun je afgewezen worden. Dit levert een registratie op. Deze moet je acht jaar lang opgeven bij het aanvragen van een verzekering. Hierdoor wordt het moeilijker om een voordelige verzekering te krijgen."

Kortom: wat je wil, mag gewoon niet.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 11 september 2022 19:12: bron
Computoon
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding