Het zijn beide 'ongelode' benzines, dus het kan geen kwaad voor je katalysator, en zijn nagenoeg hetzelfde:
Het getal '98' in zowel de Super plus als in de Euro 98 geeft de 'RON-waarde' weer.
RON staat voor:Researche Octane Number (RON) van de brandstof.( Toen lood schadelijk bleek voor de katalysator werd het niet meer aan de benzine toegevoegd) . Eerst leek het erop dat het hoogste octaangetal dat met ongelode benzine in de benodigde hoeveelheid kon worden gehaald RON 95 was. Daarom hebben alle motorfabrikanten hun motoren afgestemd op dit type brandstof. Na enige tijd bleek echter dat het mogelijk was veel 'klopvastere' benzine te ontwikkelen.
Met deze klopvastere brandstof, super-plus genoemd (RON 98), kan het prestatieniveau van de motoren verder omhoog door de compressieverhouding te verhogen.
Alleen super geconditioneerde of 'hoogvermogende' auto's halen echt profijt van het tanken met Super plus 98
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij zit er in super plus meer lood in
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zit daar 0% lood in.
Je moet zelf loodvervangende middelen kopen als je nog een motorblok hebt met een gietijzeren kop.