Hoe plaats je een Maxi Cosi Citi in de auto?

Ik heb ze nu voorin met de rug richting voorruit conform de handleiding. Achterin past niet op die manier de gordel is te kort. Zijn er andere legale en veilige manieren?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik zie heel vaak Maxi Cosi stoeltjes achterin staan met de rijrichting mee. Mag dit nou wel of niet? Is dit veilig of niet? Als ik het zo plaats dan past het namelijk wel.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik zie heel vaak Maxi Cosi stoeltjes achterin staan met de rijrichting mee. Mag dit nou wel of niet? Is dit veilig of niet? Als ik het zo plaats dan past het namelijk wel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Er bestaan volgens internet "gordelverlengers". Zijn we zelf ook eens naar op zoek geweest, maar volgens diverse winkels niet goedgekeurd...en dus (door ons) niet te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als de veiligheid van je kind je lief is, zou ik het niet anders vastmaken dan 100% conform de voorschriften.