Hoe heet dit auto-onderdeel, de zijkant van de stoel van een Suzuki Jimny?

Heeft iemand enig idee hoe dit kapotte onderdeel heet? En misschien toevallig weet waar dit onderdeel te verkrijgen is?

(Suzuki Jimny)

Picture for question
2 jaar geleden
in: Auto's
1.9K
Antoni
2 jaar geleden
Tweedehands auto-onderdelen zijn te krijgen op of via een autokerkhof. Wel moet je er dan misschien zelf naar op zoek tussen de autowrakken.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Je zou het hier kunnen proberen, vul desnoods complete stoel in en wacht op reactie's waarin je het kunt verduidelijken.. https://www.onderdelenzoeker.nl/

Antwoorden (2)

Het is een kap. De een noemt het een beschermkap, de ander noemt het een sierkap.
jc54
2 jaar geleden
Met interior moulding - seat side cover vind je wel suppliers. Bijvoorbeeld https://www.aliexpress.com/i/4000790364473.html .
Maar dan moet je wel het modeljaar erbij zetten. En de kleur.

Ik denk dat autosloperijen, ahum, demontagebedrijven, een goed alternatief kunnen zijn.
Aan je huidige stoel moet je (na evt. uitbouwen) kunnen uitvogelen of en hoe het demonteren van de oude en monteren van de vervangende kap een beetje te doen is.

Misschien is het te doen om dan maar een complete stoel uit de donorauto over te zetten. Een kaalgemaakte stoel heeft toch niet veel waarde meer. Als die op de stoelrail past ben je meteen van het demonteren van de oude en monteren van de vervangende kap verlost.
En dan past de kleur van de cover in elk geval bij de stoel.

Als je meer kans op een niet-versleten linkerstoel wilt maken, zou je in Engeland kunnen gaan zoeken: in Right Hand Drive landen is de linkerstoel het minst versleten.
Bordensteker