Sinds kort heb ik mijn eigen auto. Mogen mijn ouders de verzekering betalen?

Sinds kort heb ik (23) een eigen autootje. Nu is de premie best wel hoog als student. Kunnen me ouders ook de verzekering betalen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zoals @HannesSloot zegt zet inderdaad de verzekering op je eigen naam. Als je een aanrijding hebt of een ongeluk, dan gaat de autoverzekeraar waarschijnlijk zeggen dat niet jij, maar jou ouders de eigenaar van de auto zijn/ rechtmatige bestuurders. De verzekeraar zal de gemaakte schade dan niet vergoeden en dan heb je dus niet zoveel aan je autoverzekering. Je ouders zullen in dat geval moeten dokken voor de schade. Veel autoverzekeraars richten zich op jongeren, maar vaak betalen die ook meer premie omdat ze meer brokken maken. Daarom is het wel slim om premies te vergelijken, bijvoorbeeld op http://www.topautoverzekeringvergelijken.nl/ of een andere vergelijkingssite. Veel plezier en rij veilig!

Ja dat kan gewoon als ze dat voor je willen doen. Je kan dan de verzekering op hun naam zetten, maar dan bouw je voor je eigen geen NO claim op. En je kan natuurlijk niet eeuwig op hun naam teren. Bij een nieuwe auto/verzekering kan dat al snel tientjes oplopen. Je kan vragen of ze je elke keer het premiegeld geven om hiermee te betalen. In alles moeten je ouders dus wel eens zijn natuurlijk. Succes,

hun mogen het wel betalen maar je moet het wel je eigen naam zetten. Volgens mij is er een nieuwe wet ingegaan dat dit moet ver komen. Tenzij de auto op de naam van hun staat dan kan het wel, en moeten ze in de verzekeringpapieren zetten dat je ook een bestuurder van de auto bent.

Iedereen mag jouw premie betalen. Maar zorg er wel voor dat de auto en de verzekering op jouw naam staat. Want als dat niet zo is en je veroorzaakt een ongeluk, kan de verzekeringsmaatschappij moeilijk gaan doen. Je bent student, dat zijn voor verzekeringsmaatschappijen zeer interessante klanten. Die gaan namelijk later veel verdienen en zullen dan ook veel verzekeringen afsluiten. Ze lokken daarom studenten met extra lage premies.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100