Wat gebeurd er als je hebt getankd, maar opeens blijkt je onvoldoende geld op je rekening te hebben/pasje bent vergeten?

Theoretische vraag omdat ik altijd 10x check of ik mijn betaalpas bij me heb en daar gek van word.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
18.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem gewoon altijd ook cash geld mee. Wel zo handig in geval van pin storingen die zich regelmatig voor doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoef je ook niet 10 x meer te checken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg dat je bij de DSB bank bent,dat je volgende week wel even terug komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je je schoonmoeder achterlaten als onderpand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eef, geweldig! :-)

Antwoorden (8)

Je laat een identiteitsbewijs, of kopie daarvan, achter als borg en komt terug om te betalen.. heb ik al 2 keer aan de hand gehad..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou dan een kopie doen, lijkt me wel zo veilig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kopie wordt niet altijd geaccepteerd, aangezien het totaal geen waarde heeft.
Dit is mij tweemaal gebeurd. Krantje en boodschappen afrekenen en vergeten je pompnummer te melden. Bij een volgende pompbeurt word je er aan herrinnerd dat je nog een bedrag hebt openstaan. Als je een goede en trouwe klant bent maken ze er mijns inziens geen probleem van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doen ze niet moeilijk over als je een id bewijs en eventueel vrijwillig aanbiedt om een duur voorwerp achter te laten bv gsm of camera of rolex ;) in elk geval iets dat zeker veel meer waard is dan de tankbeurt natuurlijk.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een rolex zou ik niet achterlaten.. Misschien mijn Thaise Rolex wel... Dan moet je wel de pomphouder goed vertrouwen want anders kan het vervelend aflopen.
dit verschilt per pompstation.meestal laten ze je een formulier invullen met een éénmalige-machtiging.daar zit dan een klein bedrag bij voor administratie kosten.En soms kan je binnen 24 uur betalen,hebben ze verder niks van je nodig omdat alles op camara staat,zoals je kenteken,jij die aan t tanken bent enz.Er is altijd wel een oplossing,welke oplossing ligt aan hoe modern deze pomp-station is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en hoe vriendelijk je zelf bent...
Tja wel benzine geen geld. Je zal creatief moeten zijn.

Inderdaad zoals al aangegeven identiteitkaart-paspoort achter laten.

Heb je het toevallig geen van beide meegenomen is het misschien een optie om een vriend te bellen of hij je kan helpen.

Of gewoon altijd het bedrag bij je te hebben wat je standaard tankt. Pasje vergeten gelukkig heb je dan nog je geld bij je, en dit geld moet je dan ook nergens anders voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja dat genate is mij wel eens gebeurt.
nu kende ik de mensen goed en mocht morgen terug komen.
als dat niet lukt vul je een 3 delig document in. 1 voor jou 1 voor de pomp en 1 voor de firma die jou een rekening gaat sturen inc 10 euro extra.

Toegevoegd na 40 seconden:
genante
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat dan als 't pinapparaat 't niet doet? Dan zit je dus ook!
Heb 't één keer mee gemaakt (dat ik niet kon pinnen) en dan vul je gewoon 'n formulier in. Als je dan de volgende dag niet komt betalen zijn zij gemachtigd om 't bedrag van je rekening te halen. Best wel aardig eigenlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het ook wel eens gehad; wel geld op de rekening en pasje bij me, maar deze werd niet geaccepteerd of kon niet gelezen worden... formulieren ingevuld, iets van borg achtergelaten en bij het cash betalen (de dag erop) meestal nog wat aan administratiekosten mogen betalen.