Reclame van de werkgever op je auto.

Mijn baas heeft mij gevraagd om rond te gaan rijden met magneet-stickers op mijn auto, met reclame van het bedrijf erop. Dit betreft mijn eigen auto (dus geen lease of auto van de zaak oid). Het zijn 3 of 4 magneten van zo'n 30 x 40 cm.
Hij vroeg wat ik hiervoor wil hebben. Wat kan ik vragen? Zijn er richtlijnen voor? Ik heb weleens gehoord dat de baas dan de verzekering of wegenbelasting betaald...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houd er rekening mee dat dit door de belastingdienst als inkomen gezien wordt, ook wanneer je baas rechtstreeks de wegenbelasting of verzekering betaalt. Je zult daar dus inkomstenbelasting over moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, wel rekening houden met te betalen inkomstenbelasting. Dus handigst is als het meteen als belaste vergoeding op je loonstrook komt en er meteen loonheffing van af gaat. Of in de vorm van een loonsverhoging, dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn, dan bouw je ook nog extra pensioen e.d. op, maar ik kan me voorstellen dat werkgevers dat niet willen. Maar in het kader "niet geschoten is altijd mis" kun je het proberen.
De link die Sivan gaf, kan als richtlijn dienen. Maar wees inderdaad niet te bescheiden. Misschien vraag je wel minder dan je werkgever in gedachten had, en dat zou zonde zijn. Dat is vaak ook de reden waarom een werkgever het vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slim, nog niet aan gedacht... dank jullie wel!!
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Leuk, leun je tegen je autodeur, zijn je bankpasjes gemagnetiseerd.

Antwoorden (2)

http://www.tuning-gids.nl/auto_reclame_rijden.htm

Er zijn verschillende links die kunt raadplegen, zelf heb ik geen ervaring hiermee, maar je kan zelf ook eisen stellen, als jij vind dat je verzekering betaald moet worden, leg het voor, nee heb je ja kan je krijgen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thx, dat is een handige richtlijn!
Los van het feit wat voor betaling oid je wilt moet je oppassen met de lak van de auto. Bijna altijd gaat de lak vlekken vertonen en wordt dof. Dus hou hier ook rekening mee met je tarief. En je tarief hangt af van het aantal kilometers dat je rijdt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je beschadiging van de lak voorkomen als je tussen magneetplaat en auto een laagje dun plasticfolie doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt gezegd dat t geen kwaad kan... Maar even navragen bij een garage, lijkt me denk ik het beste. Thx in ieder geval!!