Wat is de meest populaire kleur voor een auto?

Ik wil binnenkort m'n 2 jaar oude fiat panda inruilen voor een nieuwe. Ik heb een zwarte, maar wil nu wel eens een ander kleur................vandaar mijn vraag.

13 jaar geleden
in: Auto's
2.4K

Het beste antwoord

In Europa is zwart verreweg de meest populaire kleur voor auto's, gevolgd door zilver en grijs. Wereldwijd rijden juist het meest zilverkleurige auto's rond. Dat blijkt uit het Global Automotive Color Popularity Report van DuPont. Wereldwijd hebben ongeveer dezelfde kleuren de voorkeur, maar er zijn w'el onderlinge verschillen. De drie populairste kleuren zijn zwart, wit en zilver. In alle regio's is sprake van een groei van deze kleuren.

Toegevoegd na 4 minuten:
En nog een interessante toevoeging:
Autokleuren zeggen iets over de persoonlijkheid van de eigenaar van een auto. Dit laat lakleverancier DuPont weten naar aanleiding van haar onderzoek naar de populariteit van autokleuren. Mensen die voor hun auto een zilveren kleur kiezen zouden ‘cool’ en elegant zijn. Een rode kleur zou verraden dat de kiezer ervan sexy, snel en dynamisch is. En volgens de onderzoekers van DuPont staat een donkerbruine kleur voor een nuchtere en no-nonsense persoonlijkheid.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Kobaltblauw.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb een prachtige kobaltblauwe Kia Picanto.Staat vaak geparkeerd in Coevorden(jou woonplaats toch?)Iedereen vindt hem prachtig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misslobe
13 jaar geleden
Ja klopt,maar ik ben niet zo'n liefhebber van blauw...eigenlijk:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is aan je avatar niet te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,want Misslobe heeft een Fiat Panda vandaar!
misslobe
13 jaar geleden
mijn avator is trouwens meer paars dan blauw hoor ;-)!
Als ik zo onderweg eens rondkijk dan constateer ik dat zilvergrijs momenteel wel één van de meest gebruikte kleuren is. (dus in mijn ogen ook één van de meest saaie kleuren).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom op voor je eigen smaak! Kies wat je zelf mooi vindt.
Als iedereen alleen maar gaat doen wat de ander wil, dan hebben we straks allemaal dezelfde kleur auto..

Toegevoegd na 12 minuten:
De meest populaire kleur is overigens zilvergrijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Voor latere verkoop hoef je het niet te laten, er zijn veel mensen die snakken naar een 2e hands met een kleurtje.
Amadea
13 jaar geleden
Maar ze vraagt naar de meest populaire kleur, dus dit is geen antwoord op de vraag! Overigens wel een goeie reactie, maar dan zou je 'm ook als reactie moeten plaatsen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strikt genomen heb je gelijk Amadea, maar soms lees je tussen de regels door wat anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangepast!
Dank voor de plus :-)
In deze tijd is dat oranje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo? Ivoorkust is al uitgeschakeld toch :) Begrijp je trouwens inmiddels iets beter waarom niet iedereen heel veel geld in heeft durven zetten op een gelijk spel tussen Mexico & Uruguay? :)
wit is de kleur van de auto nu!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwart, metallic grijs, alle andere kleuren en dan wit. Wit is het minst populair.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niet één mooiste kleur. De kleur moet bij de auto passen. Bovendien zijn er in een kleur zoveel tinten, dat er geen algemeen antwoord te geven is. Zilver is bij BMW heel anders dan bij Kia bijvoorbeeld. Als je een courante kleur zoekt omdat je deze later wilt inruilen, bedenk dan dat er van een populaire kleur ook veel aanbod is. En dat doet de prijzen ook geen goed.

Een Fiat panda is in allerlei hippe kleuren te koop, neem diegene die je het mooist vindt. Een Fiat Panda in zilvergrijs vind ik niks, past niet bij de auto. Een Mercedes SL in zilvergrijs vind ik dan weer wel mooi.
paulus811
13 jaar geleden
misslobe
13 jaar geleden
Klopt, zilvergrijs is meer een kleur voor de ouderen, voor wie het ook een ideale auto is, dat zeker!
grijs, maar je wil toch niet iets wat iedereen al heeft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind lime groen mooi voor een auto. of juist een heel felle kleur, eentje die bij je past. waarvan je direct weg bent... heerlijk toch...
succes en veel rijplezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Populaire kleuren zijn zwart-metallic - Wit - Zilvergrijs-metalic - BLauw -metallic , en er zijn veel neon achtige kleuren met mineraal effect . Maar verder is dit individueel ! Over smaak valt nooit te twisten . Alvast veel geluk met de nieuwe auto !!! Gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misslobe
13 jaar geleden
Klopt: Over smaak valt niet te twisten.... Sommigen vinden dat ik weer een zwarte 'moet' nemen, maar dat voelt dan niet nieuw, snap je? Zwart vind ik persoonlijk ook nog steeds de mooiste kleur, maar ik was benieuwd wat men hier nu de meest populaire en (naar hun eigen mening) mooiste kleur vind, misschien kan ik er wat mee ;-)! Wat een luxe-probleem he hahah, erg eigenlijk..........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik ook een zwart-metallice Citroen c1 sinds 8 maanden !