Ik stap in een vreemde auto en moet tanken. Hoe kan ik zien of mijn tankdop links of rechts is?

Toegevoegd na 6 minuten:
Er wordt mij verteld dat je dat op dashboard kunt zien???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Antwoorden (7)

Uitstappen en kijken waar de dop zit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of kijk in het instructieboekje van de auto (ligt meestal in het handschoenenvakje), daar zal dat ook wel in staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel logisch +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar niet het antwoord waar diegene op wacht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Kijk op het dashboard naar de meter waar je kunt zien hoeveel benzine je nog hebt. Er staat een icoontje bij van een benzinepomp met een driehoekje aan de linker of rechterkant. Dit geeft aan waar de tankdop zit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het icoontje zoals op het plaatje staat. Op dit plaatje staat het driehoekje er niet bij, maar op de meeste auto's is dit wel aanwezig.
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd. Ik heb al in veel merken auto's gereden, maar zo'n driehoekje heb ik nog nooit gezien.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu je het zegt, ik heb me altijd afgevraagd wat dat pijltje betekende (het wijst bij mij in elk geval naar de goede kant)
Weer wat geleerd, +je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat zo? Eens op letten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het pijltje staat er niet vaak bij maar de kant waar het "pompje" staat bij de meter is ook de kant waar de vulopening zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben toch bang dat dit niet helemaal op gaat. Leuk zo'n horizontale meter. Mijn laatste 3 auto's hadden een verticale meter. En daarvoor had ik een digitaal dashboard. Dus dat pijltje zal nog iets uit de oudheid zijn. Maar bij de modernere auto's zie dat niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een geweldig weetje! Dikke plus.
En ook bij nieuwe auto's is dit nog steeds het geval. http://www.drivebirchwood.ca/2011/05/trick-or-truth-know-which-side-the-fuel-tank-is-on/
Kimath
12 jaar geleden
zoals ik al zei, in sommige auto's is het driehoekje niet aanwezig, zoals in het plaatje.
Als je instapt kijk je langs de bestuurders kant naar je auto. Als je daar geen tankdop/klepje ziet dan zit ie aan de andere kant.

Of je het op het dashboard ook kunt zien is mij nog nooit opgevallen. En ik heb in heel wat auto's gereden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk in je buitenspiegels.... tot nu toe kon ik in elke vreemde auto het klepje van de tankdop zien zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In pricipe is het simpel. Ik vraag me altijd af waar de auto geproduceerd word. Is dat een linksrijdend land zoals engeland of japan dan zit de tankdop links. Komt de auto uit een rechtsrijdend land zoals duitsland frankrijk of italie dan zit de tankdop ook rechts.
In de auto heb ik nog nooit iets gezien waaraan je de plek van de tankdop kan zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Visueel zoals dat zo mooi heet.
Tijdens je autorijlessen heb je -als het goed is- dit http://www.autorij-instructie.nl/?p=14 geleerd, met de bedoeling om dit -zeker als je een auto niet kent of voor het eerst rijdt- toe te passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even kijken voordat je instapt. Overigens let ik er nooit op als ik ga tanken, want bijna altijd is de slang lang genoeg om ook de "verkeerde" kant van de auto te bereiken.