Ik stap in een vreemde auto en moet tanken. Hoe kan ik zien of mijn tankdop links of rechts is?

Toegevoegd na 6 minuten:
Er wordt mij verteld dat je dat op dashboard kunt zien???

Weet jij het antwoord?

/2500

Uitstappen en kijken waar de dop zit. Toegevoegd na 1 minuut: Of kijk in het instructieboekje van de auto (ligt meestal in het handschoenenvakje), daar zal dat ook wel in staan.

Kijk op het dashboard naar de meter waar je kunt zien hoeveel benzine je nog hebt. Er staat een icoontje bij van een benzinepomp met een driehoekje aan de linker of rechterkant. Dit geeft aan waar de tankdop zit. Toegevoegd na 1 minuut: Het icoontje zoals op het plaatje staat. Op dit plaatje staat het driehoekje er niet bij, maar op de meeste auto's is dit wel aanwezig.

Als je instapt kijk je langs de bestuurders kant naar je auto. Als je daar geen tankdop/klepje ziet dan zit ie aan de andere kant. Of je het op het dashboard ook kunt zien is mij nog nooit opgevallen. En ik heb in heel wat auto's gereden.

Kijk in je buitenspiegels.... tot nu toe kon ik in elke vreemde auto het klepje van de tankdop zien zitten.

In pricipe is het simpel. Ik vraag me altijd af waar de auto geproduceerd word. Is dat een linksrijdend land zoals engeland of japan dan zit de tankdop links. Komt de auto uit een rechtsrijdend land zoals duitsland frankrijk of italie dan zit de tankdop ook rechts. In de auto heb ik nog nooit iets gezien waaraan je de plek van de tankdop kan zien.

Visueel zoals dat zo mooi heet. Tijdens je autorijlessen heb je -als het goed is- dit http://www.autorij-instructie.nl/?p=14 geleerd, met de bedoeling om dit -zeker als je een auto niet kent of voor het eerst rijdt- toe te passen.

Even kijken voordat je instapt. Overigens let ik er nooit op als ik ga tanken, want bijna altijd is de slang lang genoeg om ook de "verkeerde" kant van de auto te bereiken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100