Waarom rijden er in nederland zo weinig volkswagen scirocco's rond?

In tegenstelling tot volkswagen golf en polo zie je maar heel af en toe een volkswagen scirocco rondrijden.

2 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Antwoorden (2)

Van oudsher is het een model met een weinig spectaculair ogend uiterlijk. De Scirocco is op de markt sinds 1974 en is oorspronkelijk geen echte Volkswagen: de auto werd gebouwd bij Karmann in Osnabruck.
De Nederlandse automobilist is nooit warm gelopen voor de Scirocco, omdat er van zowel Volkswagen als van vele andere merken modellen op de markt waren waarmee je beter voor de dag kwam, die moderner oogden. De Scirocco hobbelde er een beetje achteraan. In 2013 was het einde oefening voor Scirocco in Nederland.
Bronnen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Scirocco
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/officieel-volkswagen-scirocco-facelift/
2 jaar geleden
popeye
2 jaar geleden
De nieuwere scirocco modellen zien er toch echt wel sportiever uit dan de golf, en ze hebben beide dezelfde motor
SentWierda
2 jaar geleden
@popeye. Zie de laatste alinea in het Autoweekartikel en de meer dan 100 reacties - vaak niet zo vleiend voor de Sciroco. Zoals: een opgeblazen Golf met Kever uiterlijk. Of: een mengelmoes aan stijlen. Of: platgeslagen Golf. Of: echt de lelijkste facelift ooit. Of: een vreemd geproportioneerde auto.
SentWierda
2 jaar geleden
@KeesWim. Een misverstand. Het artikel in Autoweek is niet recent, maar dateert van 16 februari 2014.
Als je in de jaren 70 en 80 een stoere coupé wilde hebben, dan koos je voor de Opel Manta, de Ford Capri of de Toyota Celica. De Volkswagen Scirocco volgde deze drie modellen, wat verkoopcijfers betreft, op ruime afstand, en dat is eigenlijk nooit veranderd...

Wilde men per se een Volkswagen, dan werd er toch eerder voor de Golf dan voor de Scirocco gekozen.
2 jaar geleden
popeye
2 jaar geleden
Maar de scirocco heeft dezelfde motor als een golf, alleen de scirocco ziet er tegenwoordig stoerder en breder uit dan de bescheiden golf, daarom vind ik het opmerkelijk dat men toch liever voor de golf gaat