Kan ik een auto leasen met kenteken blokkade?

Ik wil graag weten of ik kan leasen met een kenteken blokkade? Mijn lease overeenkomst is goedgekeurd nu kwam ik er achter dat ik een kenteken blokkade heb! Ik had in verleden voor mijn vader een auto op mijn naam gezet. Dit had die verzaakt met betalen, ik heb de schuld uit eindelijk betaald. De blokkade staat nog op mijn naam hoe krijg ik dit eraf want belastingdienst zegt dat ik bij RDW moet zijn RDW zegt bij de belastingdienst. Ik kan de lease auto wel
ophalen ben bang als ik daar sta dat ik de auto niet mee krijg omdat een blokkade op naam staat. Wie weet of ik ondanks de blokkade toch de auto kan leasen?

2 jaar geleden
in: Auto's
3.5K
Joep88
2 jaar geleden
Dank je wel Simon voor je snelle reactie. Als ik jou goed begrijp zou ik de auto wel kunnen leasen ondanks de blokkade? Want ik las bij private lease dan komt de kenteken op naam te staan van de berijder en de leasemaatschappij. Dus ik was bang als ik de auto zou ophalen dat ik het alsnog niet mee zou krijgen ondanks dat mijn financiële documenten, rijbewijs en schade vrije jaren zijn gecheckt. Maar als je zegt dat het met leasen geen probleem is met een kentekenblokkade dan ben ik echt heel blij.
SimonV
2 jaar geleden
Sorry, ik heb niet goed genoeg gecheckt. Je zou het bedrijf kunnen bellen om te vragen of ze hier een oplossing voor hebben.

Antwoorden (1)

Nee, helaas niet. Bij Private Lease wordt het kenteken te naam gesteld op de berijder.
Een kentekenblokkade op de RDW-kentekenregistratie zorgt ervoor dat op jouw naam, burgerservicenummer (BSN) en rijbewijsnummer geen nieuwe kentekens kunnen worden geregistreerd.
SimonV