Waarom parkeren mensen dubbel?

Zeker als het druk is (slecht weer bijvoorbeeld) zie je mensen toch nog hun auto schots en scheef parkeren zodat zij voor één auto twee parkeerplaatsen gebruiken. Waarom doet men dit? Gemakzucht, medeweggebruikers pesten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Egocentrische mensen.
Denken dat de hele wereld om hun draait.

Dezelfde soort die ook geen richting aangeeft terwijl jij op ze staat te wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Omdat ze niet kunnen parkeren.
Omdat ze geen rekening houden met een ander.
Omdat ze hun rijbewijs gratis bij een pakje soep kregen.
Omdat ze geen bril op hebben.
Omdat ze a-sociaal zijn.

Kies maar eentje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn mensen die egoistisch zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Omdat mensen het liefst met de auto door de winkel zouden willen rijden zodat ze niet uithoeven te stappen.
Mensen zijn lui om een stukje te lopen bang dat ze moe worden en nat

Toegevoegd na 1 minuut:
De NL sticker achter op de auto betekend Niet Lopen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier in de grensstreek zie ik dat de Belgen nog veel erger zijn. Hier is de binnenstad niet afgesloten voor auto's omdat de winkeliers dan de Belgische klanten kwijt zou raken...
ja dat klopt dat is een grote irritatie ,ik denk dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is. En is het m.i. asociaal gedrag ze denken," mijn auto staat en klaar". Het heeft met instelling te maken ,dat je rekening houdt met een ander. Ik kijk altijd even hoe recht ik de auto geplaatst hebt. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dat expres doen. Of ben ik weer zo naief??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk inderdaad vaak gemakzucht, wat je zelf al aangeeft. In veel andere gevallen hebben bestuurders/bestuursters niet goed geleerd te parkeren. Vooral het file-parkeren blijft voor velen een struikelblok.
jc54
14 jaar geleden
Nog een reden kan zijn, dat parkeerwachters je dan niet op de bon mogen slingeren. Alleen de politie. Dus dan heb je meer tijd om ergens te staan zonder te hoeven betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sommige mensen kunnen nou eenmaal heel slecht parkeren, een nichtje van mij bijvoorbeeld, en die zal nou ook weer niet midden op de lijn van de parkeerplaats gaan staan maar grote kans dat ze er wel een centimeter of wat overheen staat...
maar ik snap dat het heel erg vervelend is voor andere, vind 'k zelf ook hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, allemaal fout! Dat doen ze om te voorkomen dat nóg egoistischere personen hun deurportieren tegen de auto aanslaan met alle schade (en kosten van reparatie!) van dien. Men zal dan ook nooit een briefje achterlaten. Dit schadeprobleem wordt ook steeds groter, om dat de parkeervakken niet (vaak) in omvang veranderen (krap), maar de auto's zelf wel.

Zij zijn dat waarschijnlijk zat en parkeren daarom dubbel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
denk dat mensen blij zijn dat ze een plekje hebben en alleen maar aan hun zelf denken en dat ze daarom snel snel iets moeten gaan halen bvbeeld in de stad en zitten al helemaal met hun hoofd bij de stad en snel parkeren en denken weerr niet aan hun mede mensen die ook een plekje willen of ze hebben gewoon een groot ego en een grote auto( denken ze) en vinden dat hun recht hebben op veel parkeer plek.

ook kunnen het oudere mensen zijn die bang zijn dat ze de auto van de ander raken met het in en uitstappen of die slecht zien zijn maar toch mogen auto rijden en hem schreef parkeren en hem niet opnieuw durfen in parkeren omdat ze bang zijn dat ze de auto's raken