Waarom is een Toyota Prius slechter voor het milieu dan een Landrover ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Omdat de 'zuinige' kwaliteiten' van de Toyota Prius in laboratoria en op testbanken zijn vastgesteld. Als de bestuurder zijn gaspedaaltje conform deze uitkomsten gebruikt, dán is de Prius zeker een milieuvriendelijke auto! De praktijk is echter anders. Er wordt in de praktijk bij deze groene-auto geprobeerd zoveel mogelijk 'power' te produceren, en dáárin gaat het v.w.h. milieu betreft helemaal verkeerd: De Prius wordt dan ten opzichte van de forse Landrover een echte vervuiler.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De fabricage en het slopen is milieuvervuilender. Het is echter een 'urban legend' afkomstig uit de V.S. dat een Toyota Prius over zijn totale levensduur vervuilender zou zijn dan een Hummer.Toyota geeft echter aan zelf zorg te dragen voor het eindproces van de hybride auto's. Bijna 90% is recyclebaar, dit is veel meer dan bij "normale" voertuigen.
13 jaar geleden
Het schijnt dat voor het produceren van het hybride accu pakket van de prius zoveel schadelijke stoffen vrij komen o.a door de winning van de grondstoffen en uitstoot van de productie fabrieken dat dat meer is dan bv een hummer uitstoot in zijn hele gebruiks duur.