Hoe groot is de kans dat er naast je een gezin komt wonen met 4 auto's?

Onze buren gaan verhuizen. Ze hebben 4 auto's. Voor hun woonde er ook een stel met 4 auto's. Heel bijzonder. Ik ken verder niemand met zoveel auto's. De nieuwe buren zijn nog niet bekent. Hoe groot is de kans dat we weer buren krijgen met 4 auto's. Hier in de wijk hebben huishoudens maximaal 2 auto's.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Normaal gesproken is die kans vrij klein - er zijn maar weinig gezinnen die zoveel auto's bezitten.

Nu ken ik het huis van jullie buren natuurlijk niet. Maar stel nu eens dat dat huis als bijzonderheid (USP - Unique Selling Point, in marketingjargon) heeft, dat het twee grote garages en een oprit heeft - dus veel parkeerruimte. Zo'n huis zal dan specifiek die gezinnen aantrekken, die behoefte hebben aan veel parkeerruimte.

Als dat het geval is, is de kans dat er opnieuw mensen komen die zoveel auto's hebben juist hoger dan gemiddeld.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
de grootte van de kans lijkt mij moeilijk te bepalen, maar de kans lijkt mijn niet heel erg klein.
Ken meerdere gezinnen die dit hebben.

Vaak hebben man en vrouw al beide een auto en als zij kinderen hebben die ouder dan 18 zijn, dat maakt de kans helemaal groter want die jonge jongens hebben vaak al heel snel een eigen autootje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kans zal 50% zijn.
Een gezin met 2 kinderen is heel normaal en als die boven de 18jr. zijn heb je vaak 4 auto"s op de stoep.
Dit hadden wij ook toen onze dochters nog thuis woonden alleen had niemand daar last van.
Wij woonden in een doodlopende straat, in het laatste huis en hadden een oprit laten aanleggen waar 4 auto's op kunnen staan.
De jeugd heeft tegenwoordig bijna direkt een auto als ze 18jr. zijn geworden.
Bij ons wonen heel veel van dat soort gezinnen met 4 auto's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar haal je die 50% dan vandaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de wijk waar ik woon hebben heel veel gezinnen 4 auto's en in mijn naaste familie ook.
Het zal je wel niet om de kansberekening gaan. Je hebt er mogelijk onvrede over dat die buren erg veel beslag leggen op de beschikbare parkeerruimte.
Er wordt gebouwd met 1,5 auto parkeerruimte in de openbare ruimte. Dus als iedereen nu vier auto s heeft en maar een garage, en jij komt laat thuis, dan zou het kunnen, als je zelf geen garage hebt, dat je dan straten ver moet lopen.
Eigenlijk zouden dan twee van die auto s aan de rand van de wijk gezet moeten worden en niet voor de deur.

Maar ja, er zijn ook nog mensen, niet veel, zonder auto. O een auto, dus het gemiddelde zal wel zo blijven. 1,5 per wooneenheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Statistisch gezien lijkt mij de kans enorm klein.

Maar misschien staat het huis bekend bij de 'vier-auto-bezitters-club'

Succes met je nieuwe buren!