Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het goedkoper om een oldtymer die voorlopig niet op de weg komt te schorsen hij komt in een garage te staan om te restoreren?

Op een oltymer betaal je geen belasting en je heb een old tymers verz. ik heb gehoord dat opschorten tegen wordig elk jaar opnieuw moet betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
745

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Denk eraan dat een NIET geschorste wagen wel een apk keuring moet ondergaan. Hierop wordt gecontroleerd (via de registers) en kan je er een stevige boete voor tegemoet zien.
Uiteraard wordt op dezelfde manier ook de verzekeringsplicht gecontroleerd.


in de bron een stukje over die apk verplichting, is elke 2 jaar zo te zien als de wagen ouder dan 30 jaar is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt ik ben hier een stuk wijzer van geworde
groetjes joop klijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet genoeg nou bedankt

Andere antwoorden (4)

schorsen lijkt voordelig, zoek alleen eerst uit wat er gebeurt als tijdens de schorsing de auto in de fik vliegt of id, want als de auto niet is verzekerd kan dan in een aantal gevallen plots buiten de dekking vallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schorsen is voordeliger. Het kost dan wel 23,90 euro per jaar, maar je hoeft de oldtimer dan niet APK te keuren, dus dat heb je direct terugverdiend. Ook je verzekering zal goedkoper worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schorsen is inderdaad elke keer voor 1 jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan hoe lang je denkt nodig te hebben voor de restauratie. Als je denkt dat het langer dan een jaar gaat duren, dan kan je beter schorsen.
Net als bij de restauratie van mijn autootje duurde het allemaal langer dan verwacht, en was ik blij dat ik deze geschorst had.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding