Waarvoor dient plastic rondom een uitlaat?

Bij vervanging uitlaat blijkt nieuwe uitlaat een soort plastic bescherming te hebben. Wat is de bedoeling hiervan?

Picture for question
3 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
ronron1212
3 jaar geleden
is het geen verpakkingsmateriaal?
erotisi
3 jaar geleden
zou dat ook schadelijk zijn om er op te laten zitten?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Die hoor je eraf te halen. Door de hete uitlaatgassen gaat het uiteindelijk smelten. De plastic wordt erop gedaan door de fabrikant, om het schoon en glimmend te houden tijdens transport. Wanneer het geinstalleerd is op je auto, hoor je het weg te halen.

Antwoorden (1)

Het is beschermingsfolie die er voor zorgt dat er geen vingerafdrukken op het chroom komen.
Vingerafdrukken op het chroom zijn zeer moeilijk te verwijderen en geeft (bijna) altijd lelijke vlekken.
jc54
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Dan is het chroom dus afgedekt en niet zichtbaar vreemd kan je net zo goed geen chroom uitlaat kopen