Zit in een Engelse auto waar het stuur links zit ook de bediening van ruitenwissers en knipperlicht aan de andere kant dan dat het bij ons zit ?

13 jaar geleden
in: Auto's
16K
zondag
13 jaar geleden
Engelse auto's hebben het stuur over het algemeen RECHTS zitten, dus wat bedoel je nu echt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zien of wij wel wakker zijn?

Het beste antwoord

Ja, dat is ook gespiegeld.
Het enige wat nog hetzelfde is zijn de pedalen. Rechts gas, en daar links van rem, (koppeling).

Toegevoegd na 6 minuten:
Niet altijd zo, het verschilt per merk. Soms dus wel soms niet. Bij Vauxhall zit de ruitenwisser weer links en bij BMW's voor de britse markt links.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee die bediening zit gewoon net als bij ons. Alleen het stuur zit aan de rechter kant. De pedalen zitten ook gewoon hetzelfde, en schakelen doe je met je verkeerde hand, voor wat je gewend bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een Engelse auto waar het stuur LINKS zit (zoals je vraagt), daar zitten de 'hengels' gewoon hetzelfde als in een Nederlandse auto. In een auto waar het stuur rechts zit (zoals in de meeste Engelse auto's), zitten de hengels inderdaad andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is verchillend, ik heb wel eens auto gehuurd in Engeland, en daar zit de het knipperlicht en de ruitenwisserbediening aan de zelfde kant al bij ons, maar ik ben nu in Australie (hier rijdt men ook links en het stuur zit rechts) en hier heb ik een auto waar het wel andersom is, het gebeurt mij dus heel vaak dat wanneer ik richting moet aangeven de ruitenwisser aan gaan. Maar het kan ook best dat het merk gebonden is.

Toegevoegd na 4 minuten:
maar in engeland zit het stuur aan de rechterkant en niet zoal jij zegt het stuur aan de linkerkant (zoal in nederland)
13 jaar geleden
Bij engelse auTos zit het stuur meestal rechts maar als het links zit zit alles op dezelfde plek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal zitten de verlichtingschakelaar en de ruitenwisserschakelaar op de zelfde plek als europese auto's. Het is namelijk veel goedkoper voor een fabrikant om de zelfde schakelaars te gebruiken in plaats van alle schakelaars " te spiegelen "