Zijn er vrouwelijke wegenwachters?

Als je de wegenwacht langs de weg ziet zijn het altijd mannen,maar zijn er ook vrouwen die dit doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Kimath
12 jaar geleden
Vast wel, ik ken wel vrouwen die autotechniek doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie wel eens vrouwen wachten langs de wegen, maar die noemt men toch anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@jelle wat een onzin zeg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jelle, je l*lt uit je nek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd moolkeesje ik had zijn reactie gemeld
Kimath
12 jaar geleden
Hoera, de reactie is weg. Was inderdaad onzin.

Het beste antwoord

In ieder geval eentje:

door Willeke Donkersloot
07 december 2007 - Als wegenwacht heb je altijd veel bekijks. Ben je ook nog eens vrouw en kom je voorrijden op een knalgele motor, dan kun je rekenen op extra nieuwsgierige blikken. Els van Halteren, team Amsterdam 2, vindt het zelf niks bijzonders. Oké, ze is de eerste vrouwelijke motorwegenwacht maar ze doet gewoon haar werk. Leuk werk, dat sowieso.

Een vrolijke twinkeling in haar ogen en een ferme handdruk. Op Wegenwachtstation Badhoevedorp ontmoet ik Els van Halteren, een van de negen vrouwen die de wegenwacht rijk is en de eerste die de klus vanaf de motor klaart. “Soms voel ik me net een bekende Nederlander”, lacht ze als ik haar vraag of ze veel bekijks heeft. “Vooral op de Dam met mijn koffers open. Toeristen vinden het prachtig, al dat gereedschap. Er worden vaak foto’s gemaakt. Ik heb ook interviews gegeven, ben bij Paul de Leeuw geweest en heb in kranten gestaan. Leuk, maar ik heb besloten niet meer mee te doen als het puur draait om ‘wauw, een vrouwelijke wegenwacht!’. Ik doe dit al 15 jaar en vind er zelf niets bijzonders aan

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik had niet het hele verhaal gelezen, zij is een van de negen vrouwen die de wegenwacht rijk is (in 2007).
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, die zijn er eigenlijk niet.
Als vrouwen goed zijn in de autotechniek hebben ze een lucratievere job.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 1985 trad de eerste vrouwelijke wegenwacht aan. Tot dat jaar waren er enkel mannelijke wegenwachten. Wel een vrouw was het typetje "Alie van de Wegenwacht", een creatie van Corrie van Gorp uit 1981.

Of ze er op dit moment nog zijn is mij niet bekend.