Als bij een autoverzekering de schade op 50/50 uitkomt en je hebt een all-risk verzekering,word je no-claim dan ook verlaagd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Je no-claim korting (bonus/,malus heet dat tegenwoordig) wordt verlaagd als er een claim uitbetaald moet worden.
Dit heeft weinig met casco verzekering te maken, veel met de WA verzekering voor de auto.
De enige manier om te voorkomen dat je bonus/malus trede aangepast wordt is om jouw deel van de schade uit eigen zak te betalen.

En ja, de verzekering van beide partijen (als de andere partij tenminste ook een motorvoertuig was) zal bij deze schade de no-claim korting verminderen. Per slot hebben in de ogen van de verzekeraars beide partijen niet goed gehandeld.

Aanvulling, net buityen de vraag om: Een heel enkele schadesoort wordt bij sommige verzekeraars niet meegeteld bij vermindering van no claim. Mijn verzekering telt bv de verplichte uitbetaling aan zwakke verkeersdeelnemers niet mee, mits verkeerstechnisch de bestuurder niets te verwijten is.
En ook wildschade vermindert de no claim niet.

Het is bij sommige verzekeraars ook mogelijk dat de no claim korting sowieso niet verlaagd wordt...dat risico is dan afgedekt. Dat kan op afkoop zijn (hogere standaard premie) of op basis van zeer lang schade vrij rijden (>20 jaar in mijn geval)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt Reinier voortaan misschien nog wat beter letten op de voorwaarden kan tenslotte nooit geen kwaad,maar toch blijft het een twijfelachtige kwestie,maar ik zal me erbij neerleggen al moet het niet gekker worden je kunt je tenslotte niet overal bij neerleggen....

Andere antwoorden (1)

Dat is het 'mooie' als beide partijen 'schuld' hebben; dan kan van beide partijen de premie worden verhoogd en de no-claim verlaagd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij klopt er dan toch iets niet....... maar het gebeurt wel!