Wat is een reële prijs voor het vervangen van bougies?

Vorige week zijn tijdens een onderhoudsbeurt/APK-keuring de bougies van mijn auto door mijn dealer vervangen. Volgens hem was dat nodig vanwege de leeftijd van de auto. Ik heb een Nissan Pixo. De dealer berekende 123 euro hiervoor. Ik heb dit later aan mijn neef verteld en die vindt dit een belachelijk bedrag. Veel te hoog. Mijn vraag is: heeft mijn neef gelijk, of is dit een reëel bedrag?

3 jaar geleden
in: Auto's
2K
TurfGraver
3 jaar geleden
Dat is een reëel bedrag.
pete1000
3 jaar geleden
En waarom is dit een reëel bedrag?
TurfGraver
3 jaar geleden
Omdat dit door de bank genomen in rekening wordt gebracht door garages?
De ene iets meer en een ander iets minder, afhankelijk van type auto.
https://inkoopautos.com/bougies-vervangen/#kosten-bougies-vervangen
Griffin
3 jaar geleden
Volgende keer zelf even doen? Is in een kwartiertje gefixed, de bougies zijn €21,95 en dan hou je lekker die €100 in de pocket.
pete1000
3 jaar geleden
Ja, dat is waar. Zelf doen levert veel geld op.

Antwoorden (1)

De eerste advertentie die ik vind vraagt 69 euro voor het vervangen van bougies in een Nissan Pixo. Er staat ongeveer 30 minuten arbeid voor. 123 euro voor alleen bougies vervangen is dus wel heel erg veel en ik zou de garage vragen waarom ze een dergelijke hoge prijs berekenen.
Toegevoegd op 05 oktober 2020 10:45: bron
paulus811