Waarom parkeren zo weinig mensen achteruit in?

Terwijl je dan veel gemakkelijker weg kunt rijden, ook als er plots minder ruimte is rond je parkeerplek.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
5.4K

Het beste antwoord

Toch is achteruit inparkeren slimmer.
Als je vooruit inparkeert weet je dat het dan nog kan. maar niet of het straks nog kan.

Als je achteruit inparkeert weet je zeker dat je altijd weg kan. Draaicirkel vooruit is kleiner dan achteruit.
Maw achteruit uitparkeren zal je meer ruimte nodig hebben dan vooruit.

En bij het achetruit inparkeren gebruik je de ruimte die je hebt om in te draaien. Die heb je niet met achteruit wegrijden want dan staat er meestal aan beide kanten een auto.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

omdat het moeilijker is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je dan je boodschappen lastiger in kunt laden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat je meestal vooruit aan komt rijden en mensen er niet altijd bij nadenken over wat het in de toekomst weer voor positief nut heeft om nu meer handelingen te verrichten. Daarnaast is achteruit parkeren voor veel mensen (lees vrouwen) ook moeilijker dan vooruit inparkeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geef je helemaal gelijk. ik denk dat het luiheid is of misschien moesten ze iets in- of uitladen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het geen bal uitmaakt dat je vooruit inparkeert en achteruit wegrijd of dat je achteruit inparkeert en vooruit wegrijd.
Daarkomt bij dat als je neus aan neus staat je achterklep nog open kan doen, andersom niet. Ook als je in de rij staat om te parkeren ga je niet eerst voorbij de plek rijden om vervolgens er weer achteruit in te rijden, dan staat de gene achter jou er al vooruit in. Snappie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben ik het niet mee eens. Uit veiligheid oogpunt is het vooruit wegrijden uit een parkeervak minder gevaarlijk als achteruit. Als je met je gezicht naar de weg toe rijd heb je meer overzicht en dus ook beter zicht op de weg zodat je dreigend gevaar eerder aanziet komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Leuk dat je het er niet mee eens bent. Alleen maakt het voor de veiligheid echt geen bal uit, of je nou achteruit in parkeert of achteruit wegrijd, je rijd allebei niet met je gezicht naar de weg, dus ik snap je argument niet. Snap je em zelf wel? De afstand die je achteruit aflegt is als je achteruit inparkeert zelfs langer. Tevens als de mensen achter jou aansluiten heb je geen eens ruimte om achterin te parkeren
Veel mensen hebben geen juiste controle over de auto om deze achteruit in te parkeren of om te file parkeren. Ook spiegels kijken bij het achteruit rijden is voor veel mensen lastig... Dus de weg van de minste weerstand is om de auto gewoon recht het parkeervak in te rijden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Spiegels kijken bij achteruit rijden? Levensgevaarlijk! Kijk naar de plek waar je heen gaat, en naar de omgeving van die plek! Spiegels geven een veel te beperkt beeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tjonge.... Die mensen hebben toch een rijbewijs gehaald? Als je het autorijden niet beheerst moet je ook niet de weg op. Zou een hoop ongelukken schelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
^^ Leuk dat je het er niet mee eens bent. Alleen maakt het voor de veiligheid echt geen bal uit, of je nou achteruit in parkeert of achteruit wegrijd, je rijd allebei niet met je gezicht naar de weg, dus ik snap je argument niet. Snap je em zelf wel? De afstand die je achteruit aflegt is als je achteruit inparkeert zelfs langer. Tevens als de mensen achter jou aansluiten heb je geen eens ruimte om achterin te parkeren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Rotaluclac: Als jij in een parkeervak wilt parkeren en je rijd er achterwaarts in dan kijk je toch in je spiegels om ervoor te zorgen dat je de andere auto's/spiegels niet raakt... :) @mh75: Helemaal mee eens, maar vaak blijkt de praktijk anders uit te pakken :) @deboender: Als je achteruit inparkeert rij je met de neus van de auto naar de weg toe, weg. Ik kan sneller naar links en rechts kijken als ik vooruit kijk als wanneer ik achteruit kijk. Daarom vind ik het veilig. Je neemt de situatie aan beide kanten van je sneller weer. Snap je mij? :)
(Ik denk dat we beide andere situaties in gedachten hebben...)
Ik parkeer altijd achteruit in, precies om de redenen die jij geeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is ook heel erg lastig. Niet doen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het minder gemakkelijk is dan vooruit inparkeren. Achteruit inparkeren heeft het voordeel dat je bij het wegrijden een beter zicht hebt op het verkeer om je heen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat dit vaak asociaal is, andere automobilisten moeten váák wachten (bij het winkelen enz)
het wekt ergernis wanneer deze hun onnodige vaak langdurige manoeuvres uitvoeren. Niet doen dus, tenzij je op je eigen oprit bent...mvg Ben Mulder
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
Merkwaardig antwoord.
Want: of je parkeert vooruit en hebt extra tijd nodig bij achteruit wegrijden.
Of je parkeert achteruit (extra tijd) en je kunt snel wegrijden.
Netto tijdwinst of tijdverlies is er niet.
Intuitief heeft het met de kans op diefstal van de auto te maken.
Parkeer je achteruit in het parkeervak, dan kan de autodief zo wegrijden.
Parkeer je vooruit in het parkeervak, dan zal de autodief eerst achteruit moeten rijden - wat extra tijd kost.
Het is te vergelijken met de fiets met een (1) slot vastmaken (toch diefstalgevoelig) en de fiets met twee sloten vastmaken (de dief waagt zich er niet gauw aan).