Als je een allrisk autoverzekering hebt met een caravan erachter is dan de caravan ook verzekerd?

Stel Je hebt een allrisk autoverzekering met een caravan erachter. Hij gaat slingeren en slaat om. Worden de kosten van de caravan dan vergoed door de autoverzekering?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
3.3K

Antwoorden (1)

Is de caravan gekoppeld aan de auto en veroorzaak je schade aan anderen in het verkeer? Dan is dit gedekt via de WA autoverzekering. Een claim kan je wel je no-claimkorting en schadevrije jaren kosten. Is de caravan niet gekoppeld aan de auto, dan is schade bijna altijd gedekt op de aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP).

Om na te gaan of aanhangers (waaronder de caravan) werkelijk gedekt zijn, doen caravanbezitters er goed aan om in de voorwaarden van de aansprakelijkheidsverzekering te kijken. Schade aan de caravan zélf is niet gedekt via de auto- of aansprakelijkheidsverzekering. Wil je verzekerd zijn voor caravanschade, dan kun je een caravanverzekering afsluiten.
Een caravanverzekering is niet verplicht. Je sluit een caravanverzekering niet af voor schade aan anderen, maar om gedekt te zijn voor schade aan je eigen caravan.
3 jaar geleden
Utrecht
3 jaar geleden
Het korte antwoord is dus:
Nee, schade aan de caravan is niet gedekt door de (all-risk) autoverzekering.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Top thanks!