Is het normaal om nieuwe remschijven en remblokken te moeten plaatsen na 35000 km? Peugeot 308.

Ik heb nu mijn peugeot 308 2jaar. Vanaf het begin had hij al snel vuile velgen (voorkant auto) en redelijk diepe groeven in de remschijven. Nu gisteren op onderhoud geweest en dit aangegeven. Volgens hun is dit heel normaal maar ze zeggen me wel dat ik over 15000km nieuwe remschijven en remblokken moet laten zetten.. is dit niet wat snel?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
2.9K

Antwoorden (1)

Hoe snel remblokken en schijn slijten, is voor een groot deel afhankelijk van de rijstijl van de bestuurder. Een bestuurder met een "gouden voetje", kan best 100.000 km. rijden voor dat de remblokken vervangen moeten worden. Een bestuurder met "beton in zijn schoenen" kan best met 40.000 km. alles aan remmen op hebben.
Verder is er natuurlijk ook nog verschil tussen een bestuurder die veel snelweg (lange afstanden) rijdt, en een bestuurder die veel stadswerk (vaak remmen en optrekken) rijdt.
Schijn moet schijven zijn.......
Toegevoegd op 01 augustus 2020 21:20: tekst
jc54