Krakend en schurend geluid bij het remmen. Iemand enig idee hoe dat kan?

Sinds 2 maanden ongeveer heb ik een krakend en schurend geluid bij het remmen bij mijn Golf 6 GTI. Ondertussen zijn de schijven, blokken, klauwen en geleidepinnen vervangen. Allemaal van Brembo en TKW. Het geluid blijft zich voor doen. Schurend geluid krijg ik altijd. Kraken doet die als je langzaam rijdt of als je snel rijdt en gaat remmen. Hoe langzamer je gaat, hoe sneller de geluid afneemt. Ik heb een link van het geluid toegevoegd in de vraag.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
2.5K
Griffin
3 jaar geleden
Wiellagers versleten? https://www.youtube.com/watch?v=DTWe0cBmgbU

Antwoorden (1)

Dat klinkt als versleten wiellagers.
Waarschijnlijk kraakt het ook als je in een hele kleine bocht stuurt. B.v. bij het keren v.d. auto.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat hebben meerdere mensen gezegt ja, maar iedereen zei weer wat anders dus had helemaal geen hoop meer. Dus het is echt de wiellager?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Maar sommigen zeggen weer dat de wiel niet heen en weer beweegt dus dat het ook niet aan de wiellagers kan liggen. 9 van de 10 mensen zeggen dat het gewoon aan de wiellagers ligt.