Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krakend en schurend geluid bij het remmen. Iemand enig idee hoe dat kan?

Sinds 2 maanden ongeveer heb ik een krakend en schurend geluid bij het remmen bij mijn Golf 6 GTI. Ondertussen zijn de schijven, blokken, klauwen en geleidepinnen vervangen. Allemaal van Brembo en TKW. Het geluid blijft zich voor doen. Schurend geluid krijg ik altijd. Kraken doet die als je langzaam rijdt of als je snel rijdt en gaat remmen. Hoe langzamer je gaat, hoe sneller de geluid afneemt. Ik heb een link van het geluid toegevoegd in de vraag.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
2.5K
Griffin
3 jaar geleden
Wiellagers versleten? https://www.youtube.com/watch?v=DTWe0cBmgbU

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat klinkt als versleten wiellagers.
Waarschijnlijk kraakt het ook als je in een hele kleine bocht stuurt. B.v. bij het keren v.d. auto.
(Lees meer...)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat hebben meerdere mensen gezegt ja, maar iedereen zei weer wat anders dus had helemaal geen hoop meer. Dus het is echt de wiellager?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Maar sommigen zeggen weer dat de wiel niet heen en weer beweegt dus dat het ook niet aan de wiellagers kan liggen. 9 van de 10 mensen zeggen dat het gewoon aan de wiellagers ligt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding