Zijn windkappen zijn op een Peugeot 206 nog weer te demonteren?

Ik heb vorige week een auto gekocht (Peugeot 206). Nou had deze windkappen. Nou ben ik daar niet ècht razend enthousiast over. Al is het wel praktisch.

Dus als het niet kan, is het geen probleem, maar als het wel kan: deste beter!

Toegevoegd na 26 minuten:
(sorry voor de rare vraagstelling haha, ik zie het nu pas!)

Toegevoegd na 54 minuten:
dit zijn NIET de windkappen van de peugeot 206.. maar er zijn weinig foto's van windkappen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan niet echt een goede foto vinden op google. Ik moet de auto nog ophalen dus heb 'm niet thuis staan dat ik even een foto kan maken haha.
Bouwjaar is 2004. Hoe bevalt de 206 jou?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ook een 206 (2003) en daarvoor had ik er ook een (2000), ik vind het echt superauto's. Heb er weinig problemen mee en ze rijden heerlijk. Maar die windkappen... kan ik me ook even niet iets bij voorstellen. Staat er op de site van je dealer ook geen plaatje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah mooi, blij om te horen! En die windkappen, daar staat geen foto meer van op de site, die hebben ze eraf gehaald omdat ik 'm heb gekocht. op google staat een enkele afbeelding maar daar is niet duidelijk op te zien. En ja.. .of je nou moet gaan gokken of 't eraf te halen is.. :P Toch bedankt voor jullie reacties!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je het windscherm achter de stoelen van een 206 CC?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
... ik bedoel windkappen / raamkappen. Ik plaats wel even een foto van een andere auto die het heeft ik kon geen peugeot vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt goed!
Maarja.. weetje wat het is.. gokken / logisch verstand kan ik ook wel. Ik hoop dat er iemand hier monteur is en mij dit kan vertellen :)
Want de dealer zei dat 't nog wel eens lastig kon worden omdat 't met gaten wordt gemonteerd en dus als je die dingen eruit haalt, blijven er gaten over e.d.
Maar hij ging kijken wat hij kon doen. Ik vind 't alleen prettig dat ik weet wat ik morgen tref.. kan ik mij een beetje instellen, en desnoods weet ik dan ook nog dat 't mogelijk is om die dingen er af te halen, zelfs als het hun niet lukt.
Dan kan ik 't dus nog ergens anders proberen. Lukt het niet.. pech gehad, kan ik mij daar alvast op instellen dat die dingen er morgen ook nog op zitten! ;)

Het beste antwoord

Hoi Goeievraagster !

Allereerst gefeliciteerd met je aankoop.
De peugeot 206 is echt een hele leuke/goede auto .
Het enigste minpuntje is dat sommige 206'jes roesten op de achterklep ( direct onder de achterruit).

Maar om antwoord op je vraag te geven :
Ja deze zijn makkelijk te demonteren , deze windkappen/geleiders zitten in het raamrubber gehaakt,dat is een klusje van hooguit 5 minuten.

Bij sommige auto's moet je even het raamrubber losmaken,maar volgens mij kan je ze bij de 206 gewoon eruit trekken ( wel even het raam laten zakken)
Deze kappen zitten nooit geschroefd, dus je hoeft niet bang te zijn dat je schroefgaten houdt

Ik wens je veel plezierige/veilige kilometers toe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo langzamerhand word je mijn auto gids of niet! :P
De eerste die duidelijk uitleg geeft! Topje! beste antwoord en vraag op slot! Ik heb inderdaad de kappen eraf!
Nog geen roest tot nu toe. Hij heeft ook nog maar 14 000 op de teller dus dat zie ik dan vanzelf wel! :) Bedankt .. alweer:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan hoor :D
Auto's zijn mijn hobby , en mijn beroep dus is het leuk om daarmee te helpen. Groeten en fijn weekend van je persoonlijke autogids haha Rest mij nog te vragen waarom de 206 ipv de GTC of de pro Cee'd

Andere antwoorden (3)

Ja hoor die kunnen er gewoon af.
Dat zijn die windkappen rond de zijruiten bij bestuurder en passagier toch?
Die kunnen er makkelijk af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, kan gemakkelijk, en zet ze dan op Marktplaats, want ze zijn best een leuke 'extra' op je auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zulke windkappen zijn overigens best handig. Als je bijvoorbeeld rookt in de auto, kan je ventileren zonder tocht - ideaal.