wie kan mij vertellen hoe een pompunit werkt bij een onbemand tankstation?

Wat ik graag wil weten is, of in de pompunit een klep zit die bediend door het afnemen van het vul pistool. dus als je diesel tankt gaat dan de klep naar de opslag diesel tank, neem je het vul pistool van euro 95 gaat deze dan naar de tank van euro 95

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Het beste antwoord

Ieder vulleiding heeft zijn eigen pomp.

Op het moment dat je een vulpistool uit zijn houder neemt schakel je de pomp in voor de desbetreffende brandstof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ga er vanuit dat je bedoeld een benzinepomp waar je dus moet pinnen via de bestemde automaat. Het werkt vrijwel hetzelfde als een gewone pomp. Wat je doet is je steekt het pasje in het apparaat en je volgt de beschrijvingen op het apparaat. Daarna kun je tanken wat en hoeveel je wilt. Je hoeft van tevoren niet aan te geven of je benzine of diesel tankt. Na het tanken hang je de slang weer terug, en het bedrag gaat automatisch van je rekening af. Eventueel kun je nog een keer je pasje in de automaat stoppen voor een bonnetje.
Dan kun je weg rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt per pomp meerdere vulpistolen. Als je pistool van de diesel pakt, "weet" de pomp dat deze diesel moet pompen. Als je het pistool van Euro 95 pakt, dan weet de pomp dat deze Euro 95 moet pompen. Elke brandstofsoort heeft dus zijn eigen pomp en vulpistool.
jc54