Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bouw ik led dagrijverlichting in?

Ik wil het in mijn bumpergrilles plaatsen van mijn Audi A3 (bj 2008). De led dagrijverlichting moet automatisch worden gedimd wanneer ik mijn dimlichten aan zet. Heeft iemand hier meer info over? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt het beste een led dagrijverlichting setje kiezen die een soort van regelkastje heeft. Dit kastje sluit je aan op je dimlichten en met een plus en min op de accu. Als je dan je dimlichten aanzet dimmen je dagrijlampen.

Bron: http://www.auto-tuning-guide.com/led-dagrijverlichting-aansluiten.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het kastje rechtstreeks op de accu aansluit dan branden de LEDs ook nog als je het contact af zet, dat lijkt mij niet erg slim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een relais kan, maar dan is het eenvoudiger om het "kastje" rechtstreeks op de draad aan te sluiten waar je het relais mee zou schakelen.
LED verlichting gebruikt weinig stroom zodat direct aansluiten op de accu via een relais nogal overdreven is.

Andere antwoorden (1)

Als je de LED verlichting aansluit tussen de voedingsdraden van de stadslichten en de dimlichten dan zal de verlichting branden als alleen stadslicht brandt en uitgaan als je dimlicht gebruikt. Als je grootlicht gebruikt zal de LED verlichting wel weer branden.
Let bij aansluiten op + en - van de LED-verlichting: + aan stadslicht, - aan dimlicht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding