Geel en grijs is hier ook al verschillende jaren niet meer. Tegenwoordig heb je het kenteken-pasje en dat heeft voor personenauto's en bedrijfsauto's dezelfde kleur. Andere landen hebben hun eigen manier van kentekenbewijzen.
jc54
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Wat is een grijs kenteken?
De naam doet vermoeden dat u auto’s met dit kenteken kunt herkennen aan de kleur van het nummerbord, maar dat is niet het geval. In de meeste gevallen gaat het om bestelauto’s, bestelbusjes of auto’s met een open laadbak met een kenteken dat begint met de letter “B” of “V”. De benaming komt voort uit de kleur van het vroegere kentekenbewijs deel 1. Door te ruime regelgeving reden in het verleden ook particulieren in auto’s met een grijs kenteken, maar dat is tegengegaan. Het gaat nu hoofdzakelijk om ondernemers. Ook gehandicapten kunnen onder voorwaarden een auto met een grijs kenteken bezitten.