gratios als je het zelf doet volgens deze handleiding!

http://www.xenon-verlichting.nl/xenon/installatie.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me nogal afhankelijk van waarin je het in wilt gaan bouwen... Moet het in de trap, het plafond, een porsche of een fiatje 500 komen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van horen zeggen heb ik begrepen dat het in (laten) bouwen van echte xenon lampen nog wel eens rond de 400-500 euries kan kosten.

Volgens de RDW is het aftermarket (zelf doen dus) inbouwen van Xenon verlichting vanaf 1 mei verboden.

Je kan ook kiezen voor andere lampjes die op Xenon lijken, of je koopt gewoon een dikke audi ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je het zelf doet niks natuurlijk. dat is best slim want je kunt (imitatie)xenonverlichting gewoon op internet bestellen bij autoonderdelen en/of assesoiers (is stukken goedkoper dan bij de dealer). daar zit zeer waarschijnlijk ook wel een handleiding bij.

bij een dealer kun je veel geld kwijt zijn, logisch aangezien hun ook de vaste lasten hebben en personeel.

toch iets om over na te denken. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xenon verlichting is makkelijk zelf te installeren. Als je een beetje leuke set hebt dan hoef je ook niets aan de originele bedrading te veranderen. Het is inderdaad waar dat de RDW moeilijk gaat doen over later ingebouwde xenon sets (allen toegestaan in combinatie met automatische hoogte instelling van de koplampen) alleen in de praktijk zal het echter wel meevallen (mits de lampen wel goed zijn afgesteld)