ik heb een opel vectra 1600 benzine maar als hij koud is start hij en als hij warm is slaat hij af. ra ra wat kan dat zijn?

Toegevoegd na 4 minuten:
hij is van 1994 injection

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Gezien het bouwjaar neem ik aan dat het geen injectie motor betreft maar een motor met carburator.

Als de motor koud is condenseert benzine in het inlaatspruitstuk. De automatische choke compenseert dit verlies door de chokeklep een beetje te sluiten.

Als de motor warm wordt moet de chokeklep weer open gaan omdat de motor anders te veel benzine krijgt en afslaat.

Ik denk dat de chokeklep niet meer soepel draait. Wellicht blijft de klep hangen. Ze heeft te veel weerstand bij het draaien.

De bovenste klep in de carburateur is de chokeklep.
Haal de luchtfilter van de carburateur en kijk of de bovenste klep soepel draait en of deze als de motor warm is verticaal staat.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik zie nu pas dat het een injectiemotor is.

De regelcomputer van de injectieinstallatie geeft het verkeerde signaal af aan de inspuitsproeiers waardoor deze te veel benzine inspuiten als de motor warm is.

Hier kun je zelf niets aan repareren.
Als de auto een Bosch injectie installatie heeft kun je naar Bosch autoreparatie dienst gaan.
Edraket