Wat is de snelste auto?

Wel een auto waarmee je legaal op de weg kunt mee rijden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.4K

Antwoorden (7)

Koenigsegg heeft in maart 2005 met de CCR het snelheidsrecord voor productieauto´s gebroken. Met een topsnelheid van 388 km/h raasde de Koenigsegg CCR over het circuit van Nardo waarmee de McLaren F1 verslagen werd.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veyron doet 412 (ook getest) en ik geloof dat er inmiddels ook een Amerikaanse auto is, die nog harder dan de veyron gaat. Allemaal auto's die gewoon de openbare weg op mogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
407 schijnbaar :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Koenigegg heeft het record in handen gehad vanaf 28 februari 2005 tot 19 april 2005. Op 19 april ging de Bugatti Veyron ruim 5 km per uur sneller.
Ik zou zeggen de Bugatti Veyron, aangezien die dingen heeft zoals spiegels, knipperlichten en gewoon omdat ik hem wel eens zie rijden op de openbare weg ;)

Toegevoegd na 5 minuten:
Er wordt gespeculeerd over een uitvoering van +425km/h, maar dat weet ik niet 100% zeker. Er zijn natuurlijk ook opgevoerde/getunede/custom made auto's die vast harder gaan, maar ik neem aan dat je het hebt over productieauto's?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bugatti Veyron
De Bugatti Veyron is een erg exclusieve sportwagen en heeft een maximum snelheid van 407 km/u, wat helemaal niet mis is en de Bugatti doet belanden op de tweede plaats in deze lijst. Wel is deze auto momenteel de duurste productieauto ter wereld. Het vermogen is 1050 pk en de Bugatti Veyron trekt 2,5 seconde op naar de 100 km/u. De motor is een 8 liter W16 en deze auto kost je 1,4 miljoen EURO.; zonder extra's wel te verstaan. Pierre Veyron leende zijn naam aan deze bijzondere auto, die net zo vaak van uiterlijk wisselt als de meeste mensen van ondergoed. Erg bijzonder is de Bugatti Pur Sang uitvoering, die niet voorzien is van een verflaag maar zicht biedt op de gebruikte materialen van de carrosserie zien (met name aluminium en koolstof). Zeker is dat het model getypeerd wordt door een mooie en ronde vorm en dat de uitraling varieert van sjiek tot sinister.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aaaah, die wil ik , die wil ik !!!!
2009 SSC Ultimate Aero
De SSC Ultimate Aero is een supercar, die is gemaakt door Shelby Supercars. Het is de snelste productie-auto ter wereld en trekt op in 2,7 seconden naar de 100 km/u. Met zo'n 1300 pk is dit een echte krachtpatser, die zich mag laten zien met zijn topsnelheid van maar liefst 413 km/u. De 2009 variant is een remake van de originele sportwagen en is in pk's zo'n 15% sterker dan het origineel met zijn twin-turbo V8 motor.

Ook de looks van de winnaar mogen er trouwens zijn. Zowel van binnen als van buiten is er veel koolstof verwerkt in het design. De 2009 heeft bovendien een aerodynamisch design aan de voorzijde, terwijl aan de achterzijde de achterspoiler omhoog gaat bij stevig remmen. De zijdeuren klappen net als bij de Lamborghini omhoog en de wagen is erg laag. De snelste sportauto ter wereld is telkens uitgevoerd in twee contrasterende kleuren.

En ja het is een stratenauto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juistem +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die wil ik ook :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
434,43km/h staat hier:
http://www.supercars.net/cars/4305.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm
In theorie kan de auto die snelheid bereiken, deze snelheid is echter (nog) niet bereikt. @jeroen1962
De topsnelheid (gemeten over 2 runs) was 412,28 km per uur. In de eerste run werd een topsnelheid van 414,31 bereikt, in de tweede run werd een topsnelheid van 410,24 bereikt. Ik zie in ieder geval het verschil niet als er 1 voorbij komt... +1
Wat zijn de 10 snelste auto’s ter wereld?
Althans, wat zijn de 10 snelste auto’s volgens Forbes? Hieronder staat het lijstje, wat overigens zeer veel gelijkenissen kent met het lijstje van de 10 duurtste auto’s ter wereld. Dat laatste lijstje leek volgens sommigen niet helemaal te kloppen en ik heb over onderstaande top 10 ook wat twijfels. Een vermelding van Spyker is natuurlijk leuk, maar waar is bijvoorbeeld de Ascari A10?!? Die gaat immers van 0-100 in 2,8 seconden…
1. SSC Ultimate Aero: 413 km/u (257 mph) – 0-60 in 2.78 secs
2. Bugatti Veyron: 407 km/u (253mph) – 0-60 in 2.5 secs
3. Koenigsegg CCX: 402 km/u (250 mph) – 0-60 in 3.2 secs
4. Saleen S7 Twin Turbo: 399 km/u (248 mph) – 0-60 in 3.2 secs
5. Bristol Fighter T: 363 km/u (225 mph) – 0-60 in 3.5 secs
6. Pagani Zonda F: 346 km/u (215 mph) – 0-60 in 3.5 secs
7. Spyker C8 Double 12 S: 346 km/u (215 mph) – 0-60 in 3.5 secs
8. Lamborghini Murciélago LP640: 342 km/u (213 mph) – 0-60 in 3.3 secs
9. McLaren Mercedes SLR: 331 km/u (206 mph) – 0-60 in 3.8 secs
10. Silva GT3: 330 km/u (205 mph) – 0-60 in 3.7 secs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De snelste fabrieksauto ooit ter wereld gemaakt is de Bugatti Veyron EB 16.4. In 14,0 seconden zit de auto op een snelheid van 300 kilometer per uur en haalt met 7 versnellingen een maximale snelheid van maarliefst 407,4 km per uur. Om deze vaart te bereiken dient de bestuurder een extra sleutel om te draaien. Wanneer de maximale snelheid bereikt is, hangt de neus van het voertuig 6,5 centimeter boven de weg en de achterkant 7,5 centimeter. Wanneer de auto stilstaat is de afstand tot de grond 12,5 centimeter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Ferrari Enzo, een McLaren F1 of een Bugatti Veyron? Neen, de snelste is SSC Ultimate Aero met meer dan 1.000pk en 411.72 km/u topsnelheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snelste auto is de Red Victor One, een Vauxhall Victor uit 1972 met 2.200 PK die volledig legaal de openbare weg op mag. Van 0-100 in 1 seconde, van 0-300 in 7 seconden!

Top is 359 en er zijn auto's met een hogere top, maar 'snelste' kun je net zo goed toepassen op de acceleratie.

De auto staat deze week in autoweek als snelste auto. Ben al 20 jaar lid en heb ze nog nooit op onzin kunnen betrappen.
paulus811