Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een routeplanner in Nederland die rekening houdt met verlaagde maximumsnelheden ten gevolge van (langdurige) wegwerkzaamheden?

Toegevoegd na 7 uur:
Als ik bijvoorbeeld googlemaps gebruik, dan kan ik kiezen voor 3 alternatieve routes, eentje over de A2 (overal max. 90 ivm werkzaamheden) eentje over de A1 (ook diverse werkzaamheden) en eentje over de A50 (geen werkzaamheden).
De tijden die ik erover doe zijn bijvoorbeeld (A2) 2 uur, (A1) 2 uur en 5 minuten en (A50) 2 uur en een kwartier.

Zonder aanpassing word ik over de A2 gestuurd, terwijl ik daar bijvoorbeeld over een stuk van 60 km maar 90 km per uur mag ipv 120 km per uur. Dus normaal zou ik over dat stuk (zonder files) een half uur doen, en nu zal ik over dat stuk (zonder files) 3 kwartier doen. De extra reistijd is dus al minimaal een kwartier.

Dus zal ik nu over de A2 2 uur en een kwartier doen, over de A1 2 uur en 5 minuten en over de A50 2 uur en eeen kwartier.

Ofwel, dan kan ik nu beter kiezen voor de A1, alhoewel de routeplanner dat dan niet als meest ideale aangaf.

Ik heb 't dus niet over files als gevolg van werkzaamheden, alleen over het gevolg in de reistijd van de aanpassing van de maximumsnelheid.

Maar mijn vraag is dus, bestaat er zo'n 'slimme' routeplanner?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik weet niet of er zo'n roeteplanner bestaat, volgens mij niet.
Wel weet ik dat met TomTom de mogelijkheid bestaat om aanpassingen (onder meer met betrekking tot snelheid) weer te geven, die kun je vervolgens ook uploaden, zodat andere gebruikers dit kunnen downloaden.
Dus als mensen de aanpassingen ten aanzien van de snelheid op een bepaald traject ten gevolge van wegwerkzaamhedn hebben geupload, kun je dit downloaden. Maar ik weet niet hoeveel mensen diet daadwerkelijk doen en hoe betrouwbaar het is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort systemen (ook automatische, die gebruik maken van gsm-verbinding) bestaan al een hele tijd. Een oom, die op dit gebeid altijd het nieuwste van het nieuwste heeft, praat er al jaren over en is zeer tevreden.
Mooie verhalen: dat ie het helemaal niet vertrouwde hoe z'n navigatie hem stuurde, maar dan even later het filenieuws hoorde...
Dacht trouwens dat hij de navigatie op z'n Pda heeft.

Andere antwoorden (4)

Lijkt me van niet! Die vertraging is van zoveel factoren afhankelijk dat zoiets niet exact in een routeplanner opgenomen kan worden.
Bovendien is mijn ervaring dat filevermeldingen en tijdsduur meestal onjuist zijn op de routeplanner. Zowel positief als negatief!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je het over navigatie (tomtom) of over een routeplanner (maps.google.com)

navigatie:je kan abonnementen afsluiten met de sercive waar je in je vraag om vraagt.

routeplanner: ik ben er nog nooit een tegengekomen. Heeft ook weinig zin want de planner weet niet wanneer je vertrekt en hoeveel tijd er zit tussen het plannen en wanneer je in de file komt.
Stel er zit een uur tussen: die file kan dan al 2x zo lang geworden zijn en ook al opgelost zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij uitgebreide wegwerkzaamheden, zoals de laatste tijd bij Eindhoven, wordt je gevraagd om je GPS uit te schakelen. M.a.w. ik denk niet, dat er een routeplanner is die daarmee rekening houdt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Citygis, het navigatiesysteem voor in voertuigen, kan hier heel goed rekening mee houden. Voorwaarde is wel dat het systeem regelmatig wordt geupdate.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding