Is bij 2todrive door de coach het gebruik van mobiele telefoon toegestaan?

Ik kan het nergens vinden, is het een coach toegestaan om gebruik te maken van bijvoorbeeld een mobiele telefoon tijdens het rijden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
4K

Antwoorden (1)

Ja, de coach mag eventueel mobiel bellen, zolang hij nog in staat is jouw vragen te beantwoorden.

De coach is er om je bij lastige verkeerssituaties te helpen in de vorm van een aanspreekpunt. Dit betekent dat de coach geen rij-instructeur is, geen bestuurdershandelingen verricht en geen les geeft.
De coach dient tijdens het bellen zijn ogen op de weg gericht te houden. De voornaamste taak is meekijken en observeren en alleen verbaal in te grijpen als het strikt noodzakelijk is.
De telefoontjes dienen dus wel zo kort mogelijk en noodzakelijk te zijn.
SimonV