Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je in België en Frankrijk met 3 personen in een auto zitten?

Mag ik (18+) in frankrijk met mijn ouders (waar ik niet bij woon) in 1 auto zitten? Van mijn stoel naar de chauffeursstoel zit 1,5 meter. Van mijn stoel naar die van de persoon voor mij zit 1,2 meter. Nu heb ik gelezen dat het in frankrijk 1 meter afstand is. Maar mag je daar sowieso wel met zn drieën in een auto. Ook voor België ben ik benieuwd.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
5.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor België geldt een maximum van twee personen in een auto, tenzij alle inzittenden tot hetzelfde huishouden behoren. Dus voor België is het antwoord op jouw vraag NEE.
Voor Frankrijk geldt er geen maximum aan personen, die samen in een auto zitten. Maar zitten er personen uit twee of meer huishoudens samen in de auto, dan is het dragen van een mondkapje verplicht. Dus voor Frankrijk is het antwoord op jouw vraag JA, als je maar een mondkapje draagt.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hallo Bedankt voor je snelle reactie. Weet je toevallig ook hoe het zit in Duitsland? Mvg
AnnBoo8146
3 jaar geleden
Voor Duitsland zijn geen regels bekend met betrekking tot de auto.
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-duitsland

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding