kan mijn auto uitvallen onder het rijden door een alarm installatie?

tijdens het rijden in mijn Volvo V40 is het nu een paar keer gebeurd dat de auto uitviel op de snelweg. niet echt leuk!
nu kon de ANWB tot twee keer niks vinden, en de garage ook niet.
probeem bestaat dus nog steeds.
kan dit misschien aan alarm Installatie liggen? wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Probeer eens met de andere sleutel. Ik heb nl hetzelfde probleem gehad. Bij mij zat het probleem in de sleutel. In de sleutel zit een chip die de startblokkering moet uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enkel als het alarm geactiveerd is (alarm signaal afgeeft) mag het de motor niet laten starten (startblokkering) echter mag het een draaiende motor niet kunnen uitschakelen.

Een dergelijk probleem doet zich bij meerdere merken voor en is een storing in de automanagement, een duidelijke oorzaak is er nooit te geven maar heeft te maken met een verkeerde signaal verwerking vanuit de katalysator.